- 352 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
İLKOKUL ÖĞRETMENİM VEFAT ETMİŞ
İLKOKUL ÖĞRETMENİM VEFAT ETMİŞ !
Beni ilkokulda 4 yıl okutan, okuma yazma öğreten ilkokul öğretmenim İbrahim Ethem ÖZER 3 Mart 2022 Perşembe günü vefat etmiştir. Haberi alınca çok üzüldüm. Tahsil hayatımın ilk 4 yılı kendisiyle geçmişti. 21 Kasım 2021 ’de halamın torunu Mehmet Aytekin’den telefonunu istemiş, almış ve 24 Kasım 2021 günü öğleye doğru aramış, öğretmenler gününü kutlamıştım. Rahmetli çok mutlu olmuştu. Ne de olsa yıllar sonra bir öğrencisi kendisini hatırlamış ve arayıp bulmuştu. Fakat ben, bu güne kadar düzenli arayamadığım için özür dilemiş ve beni hoş görmesini istemiştim. O da hoş görmüştü. 10 dakikaya yakın sohbet etmiştim. Daha uzun konuşmak istemiştim, fakat dersim vardı. Kendisine hastanede bir ay yattığımı ve sınırdan dönüp geldiğimi söylemiştim. Sağlığıma kavuştuğum için işi şakaya vurmuştuk. Bu arada evde dinlenmedeyken ( raporluyken) şiirler yazdığımı söylemiştim. Ben onun Gaziantep Karayusuflu köyü ilkokulundaki ( Memik Kiya köy odası ) 41 öğrencisi içinde ortaokulu okuyan ve liseyi bitiren tek öğrencisiydim. Her karşılaştığım yerde saygıda kusur etmezdim. Çok şükür benden memmun idi. Bundan bir hafta önce içimden geçmişti, bir arasam hala hatır sorsam, yaz tatilinde memlekete gidince ziyaret etsem diye. İlginç olan içimden bir an "hocam yakında ölebilir" hissi geçmişti. Şu işe bakın ki konuşmak ve görüşmek nasip olmadı. Tek tesellim son öğretmenler gününü kutlayan tek öğrencisi olmamdır.
Konuşma bitince kendisine gönderdiğim son şiiri aşağıya yazıyorum.
GÖKLERİN DÜZÜNDE
Bu Dünya’da, sanırım işim bitmişti,
Kaderim, salgın kuyusuna itmişti,
Bilincim, az kalsın yok olup, yitmişti,
Ben kendimi gördüm göklerin düzünde...
Binmiştim, hastanın sedyeden atına,
Ulaşmıştım, uyduların yol çatına,
Geçecekken göğün dördüncü katına,
Derken, kendimi buldum yerin yüzünde...
Alıp hastane odasına götürdüler,
Yeni yatağıma beni yatırdılar,
Sıralanıp ta karşıma oturdular,
Arkadaşları gördüm derin hüzünde...
Şaşkın bakışlıydılar, sanki ölmüştüm,
Ecelin kapısından dönüp gelmiştim,
Yokluğumda yaptıklarını bilmiştim,
Adımı anmış canlar, cuma cüzünde...
NAFİ ÇAĞLAR
13 Kasım 2021 Ct.13.13
Y.Ova/K.Çekmece/istanbul
YORUMLAR
Kaleminize sağlık...İnşallah bizler de bu dünyadan ayrılınca böyle güzel şeyler yazan öğrencilerimiz olur arkamızdan...Hoş sağlığımda bir sitede benimle ilgili bir öğrencimin yazdığı yazıyı okuyunca bu duygu da yaşamış oldum ya...
Öğretmeninizin mekanı cennet olsun....
HERFE tarafından 6.3.2022 11:28:39 zamanında düzenlenmiştir.