- 354 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Cambaza Bak İşi
Somut anlamda cambaza bak işi siz cambaza bakarken soyulmanız, paranızı ya da cüzdanınızı çaldırmanız, sonunda çırılçıplak, adeta dımdızlak ortada kalmanız anlamındadır. Ancak mecazi anlamda cambaz işi bu mesele ile benzerlikler gösterse de farklıdır.
………………………..
Cambaza bak işi görüneni izleyenlerin gözünden gerçeği kaçırma işidir. Size ilginizi çekecek bir şey izlettirilirken, dikkatiniz oraya toplanırken gerçeğin gözünüzden kaçırılması işidir.
…………………………
Cambaza bak denilirken, gözünüz ve zihniniz onunla meşgul edilirken sizinle ilgili kim bilir neler neler gerçekleştirilir. Belki belki zaman tüneline sokulursunuz. Geçmişe götürülürsünüz. Gerçeklerden tümüyle koparılırsınız.
………………………..
Cambaza bak denilerek uyutulur, uyuşturulursunuz. Hakikatten koparılırsınız. Kendi gerçeğinizden uzaklaştırılırsınız.
………………………..
O nedenle her cambaza bak meselesinde iyi düşünmek, nedenlerini sorgulamak, kimler bu işin içerisinde görmek, sonunda kazanımlarına bakmak gerekir. O neler kazanmış, siz neler kaybetmişsiniz çetelesini tutmak ve muhasebesini yapmak gerekir.
Kemal SEYFİ
12.02.2022
YORUMLAR
Okundu...
Eskiden hayvan alıp satana da cambaz denirdi...
Güzel bir yönetim dersi anlamlı...