- 298 Okunma
- 0 Yorum
- 3 Beğeni
Tüm Savaşlara Hayır
Binlerce yıldır yüzlerce savaş yaptı, milyonlarca cana kıydı, adına insan denilen şu azgın canavar. Son savaş, Ukrayna’da, dünyanın gözü önünde son sürat devam ediyor.
Düşmanın gözü dönmüş, insafı yok. Uçaklar, makineler, silahlar, ölüm kusuyor. Bir türlü doymuyor emdiği kana, aldığı cana. Her dakika katlanarak artıyor kuşatma, saldırı, cinayet, vahşet, zayiat, acı ve yıkımlar. Yazık oluyor onca fidana, çiçeğe, toprağa, insana...
Biz de sıcacık evlerimizde, çayın yanında çekirdek, pasta, patlamış mısır yiyerek, sanki bir aksiyon filmi seyreder gibi izliyoruz savaş sahnelerini ve yorumlarını.
Çekirge sürüsü gibi, salyalarını akıtarak işgal ve istilaya yeltenenler... Amansız taarruzlar. Yakılan, yıkılan, bombalanan evler, üsler, tesisler, hastaneler, şehirler... Elinde bir bavul ya da çuval ile evinden, yurdundan, sevdiklerinden koparılanlar. Yok yere hayatını yitirenler. Budanan fidanlar, ezilen çiçekler, savrulan umutlar...
Bir parça ekmeğin, bir yudum suyun bulunamadığı, paranın bile para etmediği, can güvenliğinin olmadığı bir ölüm kalım meydanı. İnleyen maşerî vicdan.
Savaş, dünyanın hangi coğrafyasında, kime karşı olursa olsun, zarurî olmadıkça, kötüdür. Afrika’da, Suriye’de, Bosna’da, Doğu Türkistan’da öldürülen çocuklar da Ukrayna’da öldürülen çocuklar kadar masumdur.
Akrep akrebe etmez, insanın insana ettiğini. Neyi paylaşamıyoruz?.. Gözümüz bir türlü niye doymuyor? Bu sonsuz kin, dünyayı cehenneme çevirme çabası neden?.. Irkı, rengi, dili, dini, yaşı, cinsiyeti ne olursa olsun; insanca yaşamayı bilen, kimseye ve çevreye kötülüğü olmayan her insanın bu dünyada yaşamaya hakkı yok mu?.. Tek bir dalı bile keyfi yere kırmak, bir karıncayı bile suçsuz yere ezmek, günah değil mi?..
Allah, vatanımızı, milletimizi, devletimizi, bayrağımızı, birliğimizi ve dirliğimizi korusun. Kötülere fırsat vermesin. Hiçbirimizi düşman çizmesi altında inletmesin.
Sevdiklerinizin, evimizde güvenle oturmanın, rahatça dışarı çıkabilmenin, soframızdaki bir tabak çorbanın, bir dilim ekmeğin, bir yudum suyun, velhasıl özgürce ve sağlıkla alabildiğiniz tek bir nefesin kıymetini bilelim. Yaşasın barış, yaşasın huzur, yaşasın insanlık...
"
"
#nowar
#nowarukraine
#ukraine
#ukrayna
#savaşahayır
#savaşistemiyoruz
#savaşadurde
#zulmüalkışlayamam
*****
Mutlu GAVCAR
(İlk yazılış tarihi: 01/03/2022, 18:47-20:29; Kayseri)
(Son tashih zamanı: 02/03/2022, 11:27; Gesi Ş.M.Bulut AL, Melikgazi, Kayseri)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.