- 308 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRKİYE VE RUSYA İÇİN AVRUPA BİRLİĞİ HAYAL DEĞİL ZORUNLULUK OLACAK
TÜRKİYE VE RUSYA İÇİN AVRUPA BİRLİĞİ HAYAL DEĞİL ZORUNLULUK OLACAK
Putin sonrasının farklı olacağını daha iyi olacağını düşünmüyorum. Âmâ Avrupa Birliği kendi askeri güç birliğini kurarak kendi çıkarlarını koruma yoluna gidecektir. Avrupa Birliği’nin zincirleri kırma dönemi olacaktır. Rusyasız bir Avrupa Birliği hayali düşünemiyorum. Rusya ve Putin’in çırpınışı Avrupa Birliği hayali içinde olmak, dışında kalmak değil.
Salgının temelinde küresel hava kirliliği, küresel ısınma var. Doğal gaz kullanımı bu yüzden Rusya’ya ve doğal gazına ihtiyaç hissettirmiştir. Rusya’nın Avrupa Birliği’ne ekonomik entegrasyonu gerçekleşmiş durumdadır. Bu artarak devam edecektir. Ukrayna’nın önce Avrupa Birliği’ne dâhil edilmesi Rusya’nın da Avrupa Birliği içinde yer alması zorunluluğunu getirecek. Rusya ve Putin, Rusyasız bir Avrupa Birliği hayali kurarsanız Karadeniz’i ve İpekyolu’nu Avrupa’ya kapatırım. Ukrayna’nın elinden Karadeniz bağlantısını alırım, şeklinde olacaktır. Rusya’yı dışlayan Avrupa Birliği ve Ukrayna siyasi ve ekonomik istikrara kavuşamaz.
Sonuç Avrupa Birliği genişlemeye, güçlenmeye Rusya’yı da içine alarak devam edecektir. İngiltere’nin de kendini Avrupa’da yalnızlığa itilmiş olarak görüp krallıktan kurtulup demokratik parlamenter sistem olarak geri dönüşü ve Türkiye’nin de birliğe alınması ile Avrupa Birliği genişlemesi son bulur. Avrupa Birliği içindeki krallık yapıları bu genişleme ve güçlenmenin önündeki direnç olarak kalmaya devam edecektir. Fransa anahtar ülke olarak Türkiye, Ukrayna ve Rusya’nın Avrupa Birliği’ne alınmasında anahtar rolü oynamalıdır. Fransız devlet ve kültür birikimi bu bütünleşmeyi sağlayacak güçtedir.
Abdullah Bedeloğlu
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.