- 357 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
HA BABAM HA!
Eskiden insanlar birbirlerini kırmadan şaka yaparlardı. Bu yapılan şakaya asla kızmazlardı. Hayat cıvıl cıvıldı ve ümit vardı. İnsanlar yoksulluk içinde yüzseler de mutluydular çünkü kardeşlik vardı ve yardımlaşma vardı. Birisinin tarlasında ekin hasadı geç kalırsa köylü imece usulüyle toplanır o komşunun tarlasını biçer, ekinini getirir, dövenini sürer ve harmandan kaldırırdı.
Çayıralan Yahyasaray Köyü dağlık şirin bir köydür. Henüz şehre göç akımı başlamamıştır. Herkesin bağı ve bahçesi vardır. Bağ ve bahçeye herkes gözü gibi bakar. Üzüm bağları muhteşemdir. Bağ budanır, gözleri açılır, bellenir ve sulanır. Kükürt saçılır. Bazı yerlerde kükürt yerine tefeklere kül de saçarlar.
Köyün bağlarına gecenin zifiri karanlığında kurnaz bir tilki girer ve köyün bütün bağlarını ziyaret eder. Gece tilkinin bütün bağları ziyaret ettiğini duyan köy halkı, köy meydanında herkes sabah birbirine vuracak laf aramaktadır.
Köyde yaşayan Duran Efendi’nin lakabı karadır. Nuri Efendi ise o kadar açıkgözlüdür ki köylü onu Açıkgöz Nuri diye lakaplandırılır.
Köy meydanında Nuri Efendi:
Loo Kara Duran! Duydun mu? Dün gece bizim bağlara bir tilki girmiş, bu tilki kapkaraymış. Üzümleri o kadar şapırdatarak yiyormuş ki bütün köylüler bu şapırtıyı duymuş.
Kara Duran:
“Ha babam ha! Ha babam ha! Daha ne çıkaracaksın. Şu bana yakıştırdığın şeye bak.” Demiş.
Kara Duran bu lafın altında hiç kalır mı?
Kara Duran:
“Bak Açıkgöz Nuri! Bu tilki o kadar açıkgözmüş ki köyün bütün bağını gezmiş, heder etmiş ayrıca köyün deresine inip öyle höpürterek su içmiş ki bütün köylüler bu höpürtüyü duymuş.”
Açıkgöz Nuri:
“Ha babam ha! Ha babam ha! Daha ne çıkaracaksın. Sana bir şaka yapayım dedim. Sen de beni tilkiye benzettin.” Demiş.
Kara Duran:
“Peki, sen beni neye benzettin? Demiş.
İki arkadaş arasında olup biteni ve bütün bu atışmaları görüp dinleyen köylüler, bu şakalar karşından gülmekten kırılıp geçmişler.
Birbirlerine konuşurken her lafın arkasından:
“Ha babam ha! Ha babam ha! Daha ne çıkaracaksın…” Diye söylenip durmuşlar.
27.02.2022
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.