- 326 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Talas Tavas ve Palas
Her ikisi de Kayseri’ dedir. Talas şehir merkezine altı kilometre mesafede ve şehrin doğusunda kalan bir ilçe, Palas ise takriben yirmi yirmi beş kilometre uzaklıkta olan bir beldedir. Talas Tavas ile de ele alınabilirdi ancak her ikisi de aynı ilde oldukları için birlikte yazı konusu edilmeleri uygun görülmüştür. Tavas bilindiği üzere Denizli’ de bulunmaktadır.
...
Talas henüz yakın döneme kadar küçük bir ilçe iken günümüzde takriben yüz elli bine ulaşan bir nüfusu barındırmaktadır. İl merkezine göre biraz yüksekte yer almakta, hemen arkasında bulunan Ali Dağ etkisi ile ciddi hava harekatı yaşamakta ve bu da yazları serinlik katmaktadır. Biraz gerisinde tüm ihtişamıyla Erciyes bulunmakta ve bu dag hem Talas, hem de Kayseri’ ye ciddi farklılık katmaktadır. Bu iki dağ sayesinde her dönem Talas’ın esintisi, yeli, rüzgarı, fırtınası eksik olmaz.
...
Palas şehrin Kuzeydoğu’sunda yer almakta düz alanda bulunmaktadır. Kayseri Sivas hattında konuçlanmaktadır. Nahiye konumundayken bugün için köy statüsündedir. Kaniş- Karum’a yani günümüzden dört bin yıl öncesinin önemli bir ticaret merkezi olan antik şehre oldukça yakındır. Aynı hatta Selçuklular döneminin eseri Sultanhanı bulunmaktadır. Hamidiye yani bugünkü ismi Bünyan olan ilçeye yakın mesafededir.
...
Talas yazları ciddi kitle çeker. Şehir özellikle akşam hareketlenir. İnsanlar bir şeyler yemek içmek için burayı tercih eder. Kafeleri, restoranları, parkları bahçeleri, yürüme yerleri, çarşı ve pazarları, konakları, eski Talas evleri ve sokakları ilgi çekicidir. Yeraltı şehri gizemlidir. Eski taş evler harikadır. Manzara mükemmeldir. Görülmeye değer yerdir Talas.
...
Kısaca Erciyes’ den de bahsetmek gerekirse 3917 m yükseliği olan, kışın kar buz don, yazın boran olan, sayısız endemik bitki barındıran, dağcılara tırmanma zevki tattıran, kayak tutkunlarına sayısız parkur sunan, yaylacılara barınak olan, koyun ve kuzularına taze ot veren, Sarıgöl’e yataklık eden, Sütdonduran yaylasında kamp kurulan bir dağdır. Yükseltisi daha az olana Lifos, fazla olana Erciyes denilmektedir ve şehrin ilk üniversitesine adını vermektedir.
Kemal SEYFİ
27.02.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.