- 1607 Okunma
- 14 Yorum
- 21 Beğeni
Gitme
Gitme...
Gidersen, gövdesinden ikiye ayrılır kâinat, ne onun sesini susturabilirsin ne de kendinin.
Gözlerine çöker ömürlük kördüğüm, vebalini ilelebet sırtında taşırsın. Öyle nefesini tutarak bakma bana, aşka duyduğum inançla dinime duyduğum inanç aynı. Ne senden vazgeçerim ne de dinimden.
Gidersen, öyle bir âh alevi doğar ki narında diri diri boğulan olursun. Sözlerini, dökmem önüne. Yaşanan ve yaşanmışlıkların tek tanığı sensin. Hanımeli çiçeğimizin lâl rengi konuşur "sus dersin" susmaz. Beyaz çitlerimize uzaktan baktığında yüzün kararır. Ve, on bir numaralı mavi kapımız gelip geçene seni sorarak ağlar. Yıllar sonra yabancı olur gitmek istediğin o yer. Sonsuz sevgiyi en kuvvetli hissettirene apansız geri dönmek istersin ya, ne acı! Mezarıyla karşılaşırsın. İşte o zaman can acısıyla "her şeyi ben vehmetmişim" dersin.
Hesaplaşan ruhun dağıldığı yerde toplanmadan mekânsızlaşır. Sorgusu kavurucu fırtınaya dönüşür, kasırga yutar seni. Kaçıp saklanmak istersin yedi kat yerin altına, kaçamazsın üzerine düşer tüm sevda gözlü yıldızlar. Dokunmak istersin aşina sözcüklere de, eskisi gibi muhabbet defteri tutmaz kelamlar.
Öleceğini bilir masal perisi.
Kiminde saklıdır sevginin şakayık gülleri, kiminde ilkyaz ışığı. Kıymet bilene sofra olur yürek bereketi.
Omzuna süzülerek konan göçmen kuşu, sana inanmanın acısıyla göç mevsimini beklemeden göçtüğünde hazan mevsiminde katmerli hüzünleri ikiye katlarsın.
Pusundan arınmayan aynalar senin suçunu taşır, içini yoklamadıkça yüz güzelliğin peşinden kovalamaz , duvarlar heybetiyle durmaz taş taş üstünde. Kumlar toprağa döner, toprak aslına. Kaybolup gidişinde hiçliğin sureti kalır iç cebinde.
Kâğıtlarda sararmış el yazıları sahipsizliğine ağlar, geçtiğin köprüler ayak izinden köhneleşir. aşiyana kuşlar yuva kurmaz, dağ başlarını ıssız rüzgârlara ev sahipliği yapar. Söyle, hangi taşın altına bıraktın kelebek arzularını ki bu kadar heba oldun.
Ondan mıdır, bir zamanlar ellerinin büyülü dokunuşla tuttuğu gamzeler yağmur yükünü taşıyor.
Gitme!
Gidersen, işte o zaman ezberlemeye başlarsın koyu renkli gölgeleri. Hiçbir rüzgâr uğramaz yanına, bilirsin ki rüzgârlar gölgelerde yaşamazlar. Özgürdür kanatları, bu yüzden en önemli dersi öğretirken yitirir sadakatini.
Gidersen, kırılır çocuk ruhlu kadınlar, korkuyu savuşturup uykuya dalamazlar, dalarlarsa uyandıklarında kılıç yarasından kötüdür ağrıları. Sevda gözlü yıldızlar kaybolur sokaklarından.
Ey benim vatanım o zaman gitme. Kal.
Ama yine de sen bilirsin…
Ümmühan YILDIZ
YORUMLAR
Ümmühan Yıldız
Muammer KARS Bey.
Her zaman ki gibi güzel öğütlerle yazıma mutluluk kattınız.
Çok teşekkür ederim.
Saygıyla sevgiyle selamlar.
Sana gitme demeyeceğim,
Ama gitme, Lavinia.
Adını gizleyeceğim
Sen de bilme, Lavinia."
Ümmühan hanım efendi, özgün yazınız bana da Ö. Asaf'ın ünlü şiirini anımsattı.
Şair-yazar kadınlar yazabilir böylesine insancıl duyguların doruk yaptığı ve gönül sesinin hicran dolu nağmelerini.
Uzatmayacağım, doğduğunuz toprakların ak köpüklü çayları gibi duru anlatımınız önünde şapka çıkarıp selam duruyorum. Sizi takip etmeye çalışacağım.
Saygılarımla.
Ümmühan Yıldız
Üşüyorsun ceketimi al.
Günün en güzel saatleri bunlar.
Yanımda kal.
Sana gitme demeyeceğim.
Gene de sen bilirsin.
Yalanlar istiyorsan yalanlar söyleyeyim,
İncinirsin.
Sana gitme demeyeceğim,
Ama gitme, Lavinia.
Adını gizleyeceğim
Sen de bilme, Lavinia.
1957
Özdemir Asaf
Yüzümde kocaman tebessüm bıraktınız... O ak köpüklerin içinde ıslanıp hasta olmadım, tam tersi suyun bereketini sevdim, coşkusunu, neşesini hatta benimle birlikte çocuk olmasını sevdim
İbrahim YILMAZ Bey,çok teşekkür ederim.
Saygılarımla selamlar.
Sana gitme demeyeceğim,
Ama gitme, Lavinia.
Adını gizleyeceğim
Sen de bilme, Lavinia."
Ümmühan hanım efendi, özgün yazınız bana da Ö. Asaf'ın ünlü şiirini anımsattı.
Şair-yazar kadınlar yazabilir böylesine insancıl duyguların doruk yaptığı ve gönül sesinin hicran dolu nağmelerini.
Uzatmayacağım, doğduğunuz toprakların ak köpüklü çayları gibi duru anlatımınız önünde şapka çıkarıp selam duruyorum. Sizi takip etmeye çalışacağım.
Saygılarımla.
Birkaç gün işlerden, güçlerden hatta ablanı da bırakıp gittim uzaklara, dinlenip geri döndüm.
Muhabbetlerinde arkadaşlarına ne derdin ‘‘dudağının ucuna en güzel tebessüm yerleştir güle güle de’’
Suyun aynası kendi yüzünü nasıl görebiliyorsa sen de öylesin.
Dünyamız yarayı çoğaltanlarla değil yaraları senin gibi saranlarla dolmalı, Ümmühan kardeşim.
karasahin 64 tarafından 1.3.2022 10:47:22 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Aha, bu sabah onun için mi a’dan z'ye hepimize gülücükler dağıtıyordun.
Bu arada Yıldız ablamı niye götürmedin..
Canım abim, hoş geldin sefalar (bol acılı tarhana) getirdin.
Gitme! başlık zaten her şey demek gibiydi.
Başlığı kaldırdığım anda der yazarımız, bir barajın kapağını kaldırınca ne olursa o olur der...;))
Velhasıl sonucu sermiş şairimiz
daha ne desin;))
saygımla
çokça tebrikler.
Ümmühan Yıldız
Evet barajın kapağını her daim aralık bırakmak lazım. Taşmadan akabilmesi için.
Bazı insanlar birde çok daha fazla teşekkürü hak ediyor. Saygıdeğer kişiliğinizle insanlara olan desteğiniz için birde çok daha fazla ediyorum.
Saygılarımla
Okuduğumda Ümit Sayın'ın "Gitme desem canım kalır mısın benimle" isimli şarkısı geldi aklıma. Eskilere götürdü.
Gerçekten sevenler birbirlerine gitme dedirtmemeli diye düşünüyorum. Gitme diyorsa da bir tanesi eksiklik vardır sevgide ve sevilende diye düşünüyorum naçizane.
Yüreğinin sesinin kelimelere döküldüğü çok ama çok güzel bir anlatımdı. Hiç kimsenin hiç kimseye gitme dedirtmemesi dileğiyle...
Ümmühan Yıldız
İnsanoğlu hep bir arayış içinde değil midir? O arayış hiç bitmez
Havada asılı kalan sözcükler yerine, gitmek isteyene güle güle demeli.
Çok değerli yorumunuz için candan teşekkürlerimi sunuyorum
Gitmeyi kafasına koymuşsa hiçbir güç durduramaz gidecek olanı!
Bazen gitmek en güzeli tabi gitmeyi göze alana .
Yalın bir anlatımla yüreklere dokundu eser. Kutlarım Ümmühan Hanım.
Saygılarımla...
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim,
Saygıyla selamlar.
Ümmühan Yıldız
Teyzen de varlığını çok seviyor.
Ümmühan Yıldız
Doğrudur, arkadaşlarımla sohbet ederken sürekli ‘‘şiir gibi konuşuyorsun’’ cümlelerini duymaktayım.
Doğal olarak yazı sitilimde yansıyor.
Teşekkürlerimle saygıyla selamlar.
İbrahim Kurt
Ümmühan Yıldız
Sana sevgilerim her daim kocamandır 🙏⭐️🐞🦋👌🌺
Ümmühan Yıldız
Bir gitme sözcüğünde ne çok duygular barındırmış kalem...
Hele ki o gitme sözcüğü vatanıyla eşleşiyorsa bundan daha yürekten kal demek daha nasıl söylenebilirdi ki can..
Gitmelerin olmadığı bir yaşama kurulsun tüm güzellikler çünkü her gidiş bir acı doğurur kendi içinde ve telafisi olmayan pimanlıklara yol açar gidene...
Çok güzeldi can Ümmühan'ım yürek sesinizi gönülden kutluyorum.
Şiir yüreğinizden sevgiyle öpüyorum...
Ümmühan Yıldız
Öylesine güzel ifadelerin var ki, insanın içine sevgi doluyor.
Ve öyle tatlı huzur vermiyorsunuz ki güzel yüreğinizi öpmek istiyorum.
İyi ki sizi tanımışım.
Sevgilerin en kocamanını gönderiyorum, güzel bakan güzel gören yüreğinize 🙏⭐️🌹😊
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadem Güzel ve manidar bir paylaşım...Saygılarımla...En güzele emanet olun...
Gitme...
Gidersen, gövdesinden ikiye ayrılır kâinat ne onun sesini susturabilirsin ne de kendinin...
Ümmühan Yıldız
Saygıyla selamlar.