- 422 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Heterodoks Vekayiname 3
Hitamiye:
İkinci Osman için neden en devrimci padişahtı diyebiliyoruz?
Fatih II. Mehmet, onun yanında niçin sönük kalıyor, diyorum?
Ve çok kısa sürmesine rağmen, iktidarı neden bu kadar ürkütücü olmuştur?!
Ve hiç bir padişaha yapılmaya cesaret edilemeyen, tecavüz dahil.. çok şedid bir linç ile ölüme maruz kalışı vardır?
Devleti kapıkulu/devşirme/imperium yapıdan, ulus-kavim temelli yeniden kurmayı deniyor.
Mahmud-u Sani’nin Yeniçeri başıbozukluğuna son verme konusunda, rol modeli olmalıdır.
Tek kavimli (ulusal) ordu düşünüyordu...
Ulusal demokratik devrim öncülüdür.. pro devrimci bir girişimdir.
Bu olay, olgu olarak bir şeylerin dinastik (sülale) dönemde öncülü idi, çok büyük ve cüretkar bir denemedir...
Ürkütücüdür, soru şöyle?
Niye bu kadar acımasızca öldürüldü?!
Katlinin kapıkulu, devşirme bürokrasi, şehzade anaları ve yeniçeri soysuzluğu koalisyonuyla yapıldığını biliyoruz.
Enderun, derun bir karanlığa ve biruni bir ilkel çerilik çağına son verip, Türkmenler eliyle yeniden yapılandırmayı düşünüyor.
Suçu bu...
Onun daha öncülü bir başka olgu/olay daha var.
Şey Bedreddin’in şehzadesi, yani fetrette onu Kazasker atayan Yıldırım oğlu Musa Çelebi...
Gariptir, babası Yıldırım, Bayezid/(E)baYezid isimlidir.
Yezid oğlu Yıldırım’ın evladı Musa, eşitlikçi Bedreddin’i Kazaskeri atasın, çok ilginçtir?!
Burada Musa onomastiği öne çıkıyor.
Ortak bir semantik yere, iki kez; ilki ulusal ve ikincisi daha beşeri ve iştirakiyyuncu farkla çıkıyorlar...
Volk Türkmenliğin nasyonel ve internasyonel iki girişimi sayabiliriz.
Bu da bir başka heterodoks tarih öncülleyenidir.
Bu ekibin de çok kötü linç edildiklerini biliyoruz.
Şehzade Musa, Simavna kadısı Bedreddin, Börklüce Mustafa ve Torlak Kemal gibi bir kare ası var.
././././.
Atatürk’ün mandacı-İngilizci olması sorunu, Türkiye azınlık oligarşisi ve gericiliği eliyle kurgulanıyor.
Bu teze bizi ’Sanem Adam’ adlı kitapla Dr. Rıza Nur’un Hatıratı götürür.
İşin ardında İngiltere milli kütüphanesi vardır.
Mısır üzerinden dolaştırıp, saklanarak...
Onu yayınlayarak icat eden mutemed adam Fesli Kadri Mısıroğlu’dur, İngiliz vatandaşlığı olduğu ortaya çıkmıştır...
Aynı yolun görüntüsü köksüz sol, Kürdist ve Anadolucu karşımı renkli bir başka devamı daha var.
Kemal Tahir, Sencer Divitçioğlu, İdris Küçükömer, Cemil Meriç, Nurettin Topçu...
Bu ekibin günümüz versiyonu Mustafa Armağan, Ahmet Şimşirgil, Atilla Yayla ve Taha Uğurluel’den oluşan cemaatler oligarşik grubudur.
Şöyle bitiriyoruz...
Bütünsel yazı tezlerinde yatay sınıfsal bir uyuşmazlıkları yok, görülmüyor.
Böyle olması korelatif kolaylık sağlıyor, bu iyi bir gelişme tezlerin örtüşmesi açısından.
Demek ki, dikey sınıfsallığa bakacağız...
Bence beklenen sonuç.. ulusal-sınıfi ve dinastik-iktisadi (ekonomist) çelişkilerdir.
Türklerin iktidar sorunsalı ve yönetsellik açmazı diye bir sonuç/belit yazıyoruz.
Tam da burada Lenin’i okumuşluğunuz var mıdır acaba diye soruyorum?
özellikle, "Emperyalizm: Kapitalizmin En Yüksek Aşaması" ve
"Ne Yapmalı?" isimli eserlerini...
Şöyle toparlıyoruz:
II. Osman, Eba Yezid Yıldırım, Musa Çelebi, Simavna Kadısı Bedrettin ve II. Osman’ın veziri, Ömer hoca,
Ömer, Osman,Yezid, Musa, onomastiği ne kadar da çok ilginç değil mi?
Ali mi, hep Türk ve volk İslamik kalıyor...
Olabildiğine kadar heretik ve heterodoks isimlerden mülhem bir kurgusal dizge, değil mi?
Sonra "Çelebilik" niye alaka, ne alaka değil... burada işe Rumi (Romalı) Mevlevi Celaleddin katılıyor...
E/baYezid evladı şehzadelere ’Çelebi’ denilmesi ile ilgisi var.
Heterodoks Mevlana ve mecusi çıkışlı İslamofil tarikatı, dizgeye ayrıksı kalmıyor; aksine tamamlıyor...
Hiçte öyle sünni halifeliğe giden bir devletteki isimlere benzemiyorlar ama..
Sanki başka bir şey var.. heretik bir şeyler.
Bakacağız...
(Devam edecek)
©Ahmet Kutlu Ayyüce
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.