- 260 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Malta Yalta ve Hayfa
Malta ve Yalta iki farklı coğrafyada yer alan, tarihi özellikleri de olan iki ayrı şehirdir. Birisi Karedeniz’ in kıyısında Kırım’a bağlı bir liman kenti, diğeri Güney Avrupa’ da Orta Akdeniz’ de Sicilya yakınlarında bir ada şehridir.
...
Malta’ nın önemi Birinci Dünya Savaşı dönemi, Yalta’nın önemi ise İkinci Dünya Savaşı dönemidir. Bir İngiliz sömürge şehri olan Malta 1919-20 yıllarında İstanbul’un işgali sırasında İtilaf Kuvvetlerine engel olabilecek olan 145 önemli Osmanlı asker, istihbarat, siyaset ve devlet adamlarının sürgün edildiği yerdir. Bunların en önemlilerinden birisi de Teşkilat- ı Mahsusa’nın önemli şahsiyetlerinden birisi olan Eşref Kuşçubaşı’ dır. Bir diğer önemi ise sanatsal yönĺüdür. Oscar ödüllü film olan Gladyatör’ün çekildiği yerdir. Mekanlar orjinaline uygun olarak oluşturulmuştur.
...
Yalta ise İkinci Dünya Savaşı sonrası Avrupa’ nın ve Batı’nın geleceğine ilişkin olarak Şubat 1945 yılında üç önemli liderin Amerikan, İngiliz ve Sovyetler Birliği devlet başkanlarının yani Josef Stalin, Winston Churchill ve Franklin D Roosevelt’in ağırlandığı yerdir. Burda kartlar yeniden karılmış ve dünya bu üç büyükler arasında tekrar paylaşılmıştır. Birleşmiş Milletler’ de veto hakkı olan beş devlet bu konferansta belirlenmiştir. Bu üç ülke ile birlikte Çin ve Fransa da kapsam içerisine alınmıştır ve hiç değişmeksizin bugüne gelinmiştir. Zaten dünyada hakim güçler hangileridir denilecek olunsa ilk akla gelen bu beş ülkedir.
...
Bu iki şehir aynı zamanda tatil beldeleridir. Sakinliği tercih edenler Yalta’ yı, hareketliliği ve gece hayatını tercih edenler ise Malta’yı seçerler. Wladimir Putin bile yorgunluk atma adına Yalta’ya bir iki günlüğüne tercih eder. Kendisini Karadeniz’in serin sularına bırakır. Devletin ağır işlerinin verdiği yorgunluğu böylelikle üzerinden atar.
...
Hayfa ise İsrail’de Arap nüfusun ağırlıklı olarak yaşadığı bir liman kentidir. Kentte iç ve dış turizm hareketlidir. Kutsal kitaplarda adı geçmektedir.
Kemal SEYFİ
24.02.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.