- 313 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayek ve Zizek' deki Şiirsel Tını
Farklı ve yeni bir deneme yazısı bu. Bizzat isimler üzerinden, onların yaptıkları ettikleri, ortaya koydukları şeyler üzerinden. Burda konu edilecek olan isimlerin dönemleri farklı. Alanları faaliyetleri farklı. Tek benzerlikleri isimlerindeki uyum. Adeta şiirsel bir tat ve lezzet var bu uymda.
...
Friedrich August von Hayek 1899 Avusturya, Slavoj Zizek 1949 Slovenya doğumlu. Hayek ünlü bir siyaset bilimci, hukuk adamı ve ekonomistken hatta Nobel ödüllü birisiyken; Zizek Marksist bir filozof. Sadece doğrudan alanı olan sosyolojide değil, felsefe ve psikoloji alanlarında da kabul gören bir otorite. Hayek serbest piyasa ekonomisini döneminin yükselen değeri olan sosyalizme karşı savunmuş, bunda da başarılı olmuştur. İşte size iki ayrı kulvarın İki düşünce insanı.
...
Bu iki insanın tek benzerlikleri aynı coğrafyanın insanları olmaları. Aynı muhitte doğup büyümeleri. Sınırları aşıp dünyaca tanınan birileri olmaları. Kabul görmeleri.
...
Tanınır ve bilinir olmanın iki yönü vardır. Ya müspet bir kişilik ve ses getirecek, gündem olabilecek makul işlerin öncüsü olmak veya menfi işlerle uğraşmak. Yani bir yazar çizer, bir siyaset ve devlet adamı, bir kumandan veya farklı ve yeni bir şey ortaya koyan bir bilim adamı. Tam aksi yönlü meseleler de sizi olumsuz anlamda dünya adamı yapabilir. Bir uyuşturucu baronu olmak,terörle kan dökmek, beyaz kadın ticareti yapmak, kumarbazlar kralı olmak ve ülkesini ve insanını ateşe atan bir kumandan veya devlet başkanı olmak gibi. Sayısız örnekleri vardır bunların günümüzde ve geçmişte.
Kemal SEYFİ
23.02.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.