- 282 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İktiza ve Mukteza Meselesine Dair
Mukteza hususu bir mevzuda mantıken mutlak bir zorunluluk ve gerekçe olarak bilinmekte, muktezanın iktiza sözcüğünden türemiş olduğu ileri sürülmektedir. İktizanın ise gerekçe ve gerekçelendirme anlamı taşıdığı bildirilmektedir.
...
Mantıken zorunluluk işin önemine, sonraki süreçteki ehemmiyetine, uygulamadaki menfaatine selametine yönelik düşünüldüğünde konunun ne kadar ehemmiyet arz ettiği görülebilir.
...
Her işte mantık aramak, mantık kullanarak ilerlemek, mantığı öne çıkarmak, mantık süzgecinden geçirmek işimizin sağlıklı sonuçlanmasının bir gereği ve gerekçesidir.
...
Mukteza ve iktiza mantığın çıkış gerekçesi olarak önümüze konulmaktadır. Her meselede akıl ve mantık kullanmaksa yaşamın vazgeçilmezidir. Mantık doğru işin, doğru kararın dayanağı mutlak nedenidir. Sizi başarıya götürecek sırrın anahtarıdır. Bu nedenle akla ve mantığa uyanı yapmak, uymayandan geri durmak gerekir.
...
Ancak şu da bir gerçektir. Siz ne kadar dikkatli adım atarsanız atın bir irade sizi hiç beklemediğiniz yere götürebilir. Buna bazen şans kader kısmet denilir, bazen de haktan veya batıldan olduğu ileri sürülür.
Kemal SEYFİ
22.02.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.