- 319 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BAŞIN ÖNE EĞİLMESİN
Ortada korkunç bir cinayet vardı. Çeşitli tanıkların sözleri ve yapılan araştırmalar Istırancalar’daki kaçırma olayının onu yok etmek için önceden tasarlandığını göstermiyordu. Yani Ankara’dan ’’vur emri’’ verilmiş değildi. Amaç her türlü şiddete baş vurarak Sabahattin Ali’yi konuşturmaktı. Ama bu işi üstlenenler görevlerini çok aşarak canavarca davranışlarıyla, insanlık dışı ve düşmanlık duygularıyla onun canına kıydılar. Sonradan Karanlık Güç’ün koruması arkasına sığındılar. Devleti sanık durumunda bıraktılar. Karanlık Güç’de katillere sahip çıktı. Bu da insanların güvenini sarstı.
Aradan bunca yıl geçti, hala o suçu işleyenlerin kimlikleri açıklanmadı.
Sabahattin Ali olayı ’’Faili Meçhul’’ cinayetler dosyasına kaldırıldı. Nice yıldır bunca yazar, bunca politikacı ’’Bu iş artık aydınlansın’’ diye bağırdılar. Karanlıklardan hiç bir ses gelmedi. En son CHP milletvekili Mustafa Gazalcı’nın Meclis’e sunduğu öneri de güme gitti. Katiller çoktan öldü ama devlet hala nedensiz bir inatla onları koruyor. Ne korkunç bir olay !
Olayın bir de şu yanı var: 1946-50 yılları dünyada Soğuk Savaş dönemidir. ABD bütün ülkelerde, Avrupa’da Orta doğuda,ve Uzak doğuda, Latin Amerika’da ve hatta Kara Afrika’da Sovyet etkisine ve komünizme karşı baraj oluşturmak ve her türlü sosyalist eğilimleri önleme telaşı içindedir. Bu amaçla her yerde çeşitli komplolar oluşturulmuştur. Bir çok ülkede işbirlikçi iktidarlar kaderlerini ve çıkarlarını yeni emperyalizme bağlamış ve onların suç ortağı olmuşlardır. Bu arada sola karşı milliyetçilik akımları desteklenmiş, kışkırtmalara girişilmiş ve sosyalist partiler kapatılmıştır.
Türkiye’de 4 Aralık ’’Tan ve Görüşler Olayı’’ bunun en somut örneklerinden biridir. Markopaşa’ya ve o türden gazetelere yapılan saldırıların temelinde bu sindirme politikası yer alır.
Sabahattin Ali olayı ’’Faili Meçhul’’ bir cinayet sayılamaz. Bu cinayet bizde global terörün ilk uygulamasıdır. Katil diye yakalanan ve suçu üstlenen Ali Ertekin tetikçi bile değildir. Ne katil yakalanmıştır, ne de tetikçiler.
Sabahattin Ali bizde yeni emperyalizmin ilk kurbanı olmuştur. Bu cinayeti daha sonraki yıllarda bağımsızlığı, laik ve demokratik düzeni savunan yurtseverlerin öldürülmesi izlemiştir.
Doğan Öz, Bedreddin Cömert, Abdi İpekçi,Cavit Orhan Tütengil, Muammer Aksoy, Çetin Emeç, Turan Dursun, Bahriye Üçok, Uğur Mumcu, Ahmet Taner Kışlalı cinayetleri hep aynı zincirin halkalarıdır.
Sabahattin Ali olayı tek başına ele alınamaz. Bu cinayet sola karşı tezgahlanan bir stratejinin ilk ürünüdür.
20. Yüzyılın en büyük komplolarından birinin kurbanı Sabahattin Ali’nin özgürlük savaşımlarıyla geçen duygu dolu anısı önünde saygıyla eğiliyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.