- 294 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gel Diyor Mevlana Kim Olursan Ol Yine de Gel İster Kafir İster Mecusi İsterse Putperest Ol Yine de Gel( Mesnevi))
Engin ve tevazu dolu bir yaklaşım bu. Uhulet ve suhuletin zirve yaptığı, alçakgönüllülüğün, hoşgörünün, ılımlılığın, sıcaklığın ve samimiyetin makes bulduğu yüce bir yaklaşım. İçten, yürekten, kalpten bir yaklaşım.
...
Mevlana Hakka davet ediyor insanı. İnanmaya, iman etmeye, secdeye gitmeye davet ediyor. Birlik olmaya, kenetlenmeye, omuz omuza ve sırt sırta vermeye, halkayı genişletmeye, saf tutmaya, el bağlamaya davet ediyor.
...
Hem de hiç şart koşmadan, bir neden ileri sürmeden, istekte bulunmadan gel diyor. Gel ki kardeş olalım diyor. Aynı yöne yönelelim. İyilik arayalım. Sulh ve barıştan yana olalım, el ele verelim, kardeşçe yaşayalım diyor.
...
Mesnevinin ve Mevleviliğin ana düsturu yapıyor bu düşünceyi Mevlana. Anadolu topraklarından tüm dünyaya haykırıyor. Evrensel bir mesaj olarak iletiyor.
...
Bu mesaj doğruluktan yanadır. İnsanlıktan, güzellikten, bütünlükten yanadır. Ayrımcılığın karşısındadır. İkiciliğin, fitneciliğin fesatçılığın, çıkarcılığın, kollamacılığın kayırmacılığın karşısındadır.
...
O nedenle ilgi görüyor söz ve söyleyen. Taraftar buluyor, arkasında duruluyor, akın akın ziyaret ediliyor. O nedenle üzerinden zaman geçse de daha çok değer görüyor ve Mevlana bir dünya insanı oluyor. Mesnevi el üzerinde tutuluyor.
Kemal SEYFİ
13.02.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.