- 532 Okunma
- 4 Yorum
- 4 Beğeni
NE MUTLU TÜRKÜM DİYEBİLMEK İÇİN???
Düşünen varlıksa bir kişi;
haliyle sorgulaması ve de varlığının temel dayanağını irdelemesi gerekir.
o halde düşünüyorum ve temel varlığımı irdeliyorum.
Ve de diyorum ki...
Türk denilince aklıma;
Türkçe yaşayan, Türkçe konuşan, Türkçe yazan, Türkçe okuyan, Türkçe düşünen, Türkçe çözümleyen,
Türkçe RUH taşıyan, Türkçe anlatan, Türkçe öğreten gelir.
Yukarıda ki tanıma uyan kişilerin asla ve kata dayatmacı felsefeyle değil...
Bizatihi kendi taşıdığı vasıflar nedeniyle; özümseyerek, hoşgörü çerçevesinde eylemlerini ifa etmeleridir.
Aslolan da budur.
Kısaca;
Türkçeden utanılmamalı, başka dillerde okuduğunu da;
Türkçe karşılığıyla anlamalı ve kendi özüyle öğrenmelidir kişi.
Bu özellikleri benimsemeyen,
Üzerinde topyekûn taşımayan kişi veya kişilerin
’’NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE’’ Cümlesini kurmasının,
hiç ama hiç bir önemi yoktur.
ÖNCE İNSANSAM EĞER BÖYLE
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
NİCE SAYGILARIMLA
YORUMLAR
Ne mutlu türküm diyene.
Etnik kökene imtiyazlar verildi, bıçaklı kavga çıkar. Şimdiki zamanda zor.
MÜSLÜM BAYRAM
saygılarımla
64 Yaşıma bastım ve yarım asırdır gönül yandıkça ve aklım erdikçe bişeyler karalamaya çalışıyorum.Türk dil kurumuna vardım taa özal zamanında editör dedikleri kişiye vardım eserleri gösterdim.aynı zamanda aynı anlam taşıyan kelimeleri dile getirdim..latinceye geçeli bir asır olduk Ay kelimesinin canımız yanınca söylediğimiz gibi dünyanın uydusu yılın 12 de biri anlamınada kullanıyoruz ve daha nice kelimeler eş anlamlı ve aynı anlam taşıyor.Benim haz edemediğim nice yabancı kelimeleri benimseyen kişiler kendi lisanımızı düzenleme zahmetinde bulunmadan şhow star fox vs. kanallarla talan edilmeye çalışıldığının farkına varılmıyor.selamlar.
MÜSLÜM BAYRAM
zavallılardır. Dert etiğiniz sizin şiarınızdandır.
saygılarımla
çok teşekkür ederim
Ozanım!
Belli ki aynı ırmakta akıyoruz. Şu "Türk denilince aklıma;
Türkçe yaşayan, Türkçe konuşan, Türkçe yazan, Türkçe okuyan, Türkçe düşünen, Türkçe çözümleyen, Türkçe RUH taşıyan, Türkçe anlatan, Türkçe öğreten gelir." yazdıklarınız Asırlar önce Karamanoğlu Mehmet bey tarafından dile getirilmiş.
Ne yazık ki Mustafa Kemal Atatürk'ün Vatan ve millet düşmanı diye tanımladığı, cemaat tarikat maskeli, gerçekte dinle ilgisi olmayan, haber alma örgüt üyeleri, hem dilimizi, hem dini bozuyorlar.
Ve
Kuran'da hiç bir ayette olmayan "Selâmün aleyküm"ü selamlaşma diye dayatıyorlar.
Sanki Allah(cc) Türkçe bilmiyormuş gibi...
Bayrak açtım !Türkçe verilmeyen selamı almıyorum.
Facebook hikayemde Gene D. Matlock'un yazdığı Ey Dünya İnsanlar Hepiniz Türksünüz kitabını paylaştım.
Matlock ABD doğumlu Meksika'da yaşıyor. Adı geçen kitabı yapılan kazılarda ele geçen tablet çözümlerini kaynak alarak yazmış.
İlk çıktığında aldım okudum ve kitaplığımda yerini aldı.
Keşke okuyan yazan toplum olmanın, keyfini bilen bir nesil yetiştirebilseydik. Ne yazı ki küçücük çocukları camilere toplayan gizli kardinaller, hem Türk hem Cumhuriyet karşıtı yetiştirmeyi başardılar.
Yazdıklarım sizin yazınızın kulağıma fısıldadıkları. Yazmasam olmazdı.
Sevgilerimle.
MÜSLÜM BAYRAM
Karamanoğlu Mehmet bey olmak gerekmez ozanım komutanım
eyvallah der
nice saygılarımı sunarım
emeğine sağlık