- 205 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlerlemecilik Döngüselcilik İki İleri Bir Gericilik
Düşünelim bir, irdeleyelim, analiz edelim; kendimizden, dünyamızdan, insanlıktan bahsedelim. Geçmişe gidelim geleceğe bakalım. Nereden nereye gelmişiz onu görelim. Bunun üzerinden bir değerlendirme yapalım. Nasıl bir yol kat etmişiz buna bir bakalım.
……………………….
İlerlemecilikte her şeyin gün gün ileri gittiğine, geliştiğine, merhale kat ettiğine ilişkin düşünce vardır. Varlık yani evren, dünya, İnsanlık ve tüm tümel ve tikellere ilişkin bir ilerleme mevcuttur. Oysa döngüselcilikte ileri gidilir ama tekrar geriye düşülür. Baştan, yani bulunulan yerden tekrar başlanır. Kimi zaman çıkış noktasının bile gerisine gidilir. Ancak daha fazla bir enerjiyle ileri atılır ve kümülatif olarak başa göre daha fazla bir birikim elde edilir, merhale kat edilir..
………………………….
İki ileri bir gericilikte ise somut olarak ileri gidildiğinin işaretidir. Yani çoğu zaman ileri gidilirken zaman zaman geri düşülür. Bu insanlığın, canlı cansız tüm varlığın kademe kademe ileri gittiğinin işaretidir. Bugün iki ileri bir geri giden kişi yarın için bugünkünden farklı bir yerde olacaktır. Daha gelişmiş ve ilerlemiş olacaktır.
Kemal SEYFİ
10.02.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.