- 217 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kur'anın Rabçasını anla...
Kur’anın Rabçasını anla...
Adam Kur’anın Rabçasını anlamamış...yani esma bilgisi yok...Kur’anda namaz yok diyor...
Kur’anın Rabçasını anla Arabçasıyla yetinme...yani tefsire yani esmaya uyumlu ilme er...ekmel ilme koş...arabçadan meal yetmez...
Evet...Namaz kelimesi Arapça’da yok. Bugün Araplar namaz demezler, bazen salat bazen zikir denir. Zerdüşt dininde ibadetin adı namazdır...
Kur’anın Rabçasını anla...
Kur’anın Rabçasını anlamak uğruna, Rabbın halleriyle hallen eylemleriyle eylemlen ilmiyle ilimlen...yasalarıyla nefs-ini temizle...ego bir teröristtir...çünkü...
Adam "Kur’an çokluğuyla övünene müşrik diyor " diyor...ama oksijen hırsızı ne anlar Kur’andan...çokluk var asidir çokluk var mutidir...çokluk kelimesine müşrik deme...der adl sıfatı...esmanın nuruna sığın...mutilerin secdelilerin çokluğuyla övünmelisin...Kur’an buna kulluk der...itaat der secde der...
Evet..."kuranda namaz yoktur" kısmen doğru bir ifade. kuranda namaz yoktur. salat vardır. salat ise çok fazla manaya gelen bir kelimedir. en genel tabiriyle destek olmak demektir. bir örnek vereyim, allah’ın mümin kullara salat ettiğinden bahseden ayet vardır. allah bizim bildiğimiz manada namaz kılmayacağına göre salat kelimesini kuranda geçtiği heryerde namaz diye çevirmek doğru değildir. ancak bazı ayetlerde açıkça vakitli bir ibadet olarak salattan bahsedilmiştir. içinde kıyam rüku ve secde olduğu da kuranın bütününden anlaşılabilmektedir...
Kur’anın Rabçasını anla...
Kur’anın Rabçasını anla...kaçmak yok tefsirden...ağacın dalı da ağaçtan yaprağı da meyvesi de...ah sen bütünü budadın...
Kur’andan anlaşılabilmekte olanları anlamaktan kaçıyor adam...Şarab haram sigara değil diyor...Oysa şafi sıfatlıdır Allah...şafi sıfatının muradı belli...Arabistanda iklim gereği sakal elzemdir ...sakalsızdım suratımı sıcak esen rüzğar yaktı...yani Şafinin muradına ters davranış sebeb oldu acıya...esmaya ters davranış ahlaksızlıktır...ama halk "eline diline beline sahib ol"demiş budamış ahlakı...ekmel ilimden kaçmış halk...yani muradı budamış...
Evet...adam muradı budamış...hadisi inkar ediyor ve mezheblerin en eşsizi olan ehl-i sünnete uydurulmuş din diyor...Kilise ters bir inanç üretti oğul dedi...Havra İsrail oğulları Allahın ırkıdır dedi...Bunlar uydurulmadır suya zentin yağını bile karıştırsan belli olur çıplak gözle bile...uyduruldu dediyse bir kimya zekası fakiri...bir inanca en cahil bile hileyi sezer...ama din de zorlama yok...zehirli köfteyi yiyen köpek beş on saat sonra acılarla kıvranır asilik eksik ilimlilik suçtur bu varlıkta bu varlık ekmelin esmasının sudurundan beslendi...ekmel olmayan acılarla cezalanır bu varlıkta...acıdan şehadetle kurtuluş yok...sadece tevbedir şehadet...kabul edilirse uhrevi acıdan kurtarıcıdır şehadet...şehadetli şehadetsiz fark etmez dünyada ceza ve ödülden kurtulamaz...
İlahi din peygamberimizle başlamaz...şeytan ve hz Adem ilahi emirler aldı der Kur’an...yani ta o zaman başlar ilahi öğretiler...Altın üretici mihenk taşı ile altının tanır ve ...elde eder bir sürü emekle...Peygamberler bir birinin devamıdırlar...askerdirler aldıkları emir...hakkı batıldan ayırtmaktır...
Evet...“Zerdüşt namazına başlamadan önce kişi; ellerini, ayaklarını ve yüzünü yıkar, başa takke veya başörtüsü giyip, güneşe doğru dönerek Ashem, Yatha, Kemna Mazda için dua eder. Güneşin doğuşundan öğlen 12:40’a kadar olan namaza Havan Geh, öğlen12:40 ile 15:40 arasındakine Rapithavan Geh, 15:40 ile günbatımına kadarki namaza Ujiren Geh, günbatımından 24:40’a kadar süresi olan namaza Aiwisuthrem Geh denirken 24:40’dan güneşin doğuşuna kadar kılınması gereken namaza ise Ushahin Geh denir.” Bu namaz da ne tesadüftür ki günde tam 5 vakittir!
Gösteriş ve dünya halifeliği için kilise oğul inancını üretti...Havra "Allahın ırkıyız" hilesini üretti...Namazı da bir hile vesilesi yapmak yasaklanmıştır...işte ayet..."Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki,Onlar namazlarını ciddiye almazlar.Onlar gösteriş yaparlar."(Ma’un/4.5.6)yer yüzü halifeliği için namaza sarılmak yetmez...der bu ayet...hani zekatın der...yani hani cihadın sömürüyle ... Faizi yok etmekle ilgili emrimi de yap der...değilse vermem dünya yönetimini sana ..der muradı ilahi...
Evet...Allah mecaz da yaptı açıklayıcı ayetler de gönderdi...açık ayetler de...işte ayet...""Kitapta biz, hiçbir şeyi eksik bırakmadık..."(En’am /38)tefsir et Kur’anı eksik değil Kur’an...ekmel ilim ondadır...ara...
evet adam diyor ki...Allah yapılmasını istediğim hiçbir şeyi eksik bırakmadım derken sen nasıl kuranda olmayan bir şeyi insanlara bu Allahın emridir diye şart koşarsın?...yani Kur’anı budamak amaçlı ...
Adam diyor ki...SALAT “Dua” olarak namaz anlamında çevrilir. Bu tamamen sahtekarlıktır. Kuranda Namaza dair hiçbir açıklama bulunmaz...Dinde zorlama yok..."senin dinin sana" der geçeriz...ama adl sıfatlıdır Allah kardeşlikten atarız seni...hakketmiyorsun çünkü...
Evet...Allah bir emir veriyorsa, onun izahınıda Kur’an da mutlaka yapmıştır...evet abdest ayeti var yani namaz kılmamız bir muradı ilahidir...
Adam oksijen hırsızı...doğruları ben tebliğ ederim...diyor...arabçası bile yetersiz...Rabça değil yaşamı da...rol hırsızı...gücü olsa ezecek hakaretten de geri kalmıyor...
Adam cımbızcı...ama cımbızlama teknikleri ile din veya herhangi bir konuda sırf karalama yapmak amaçlı yapılan yorumlar...tefsir değil...evrenselliğe hiç ulaşamayacak cılız önerilerdir...
Evet...Namaz, dinin direği ve kıvamı olduğu gibi, bütün hasenata fihrist ve örnektir. Kul ile Allah arasında yüksek bir nisbet ve ulvi bir münasebet ve nezih bir haldir...Namaz hal işidir kaal işi değil...
Evet..namaz duadır...Halin dua olsun eylemin dua olsun...duygun dua olsun fikrin dua olsun...ve evet...peygamber duası okuyan eksiksin yine de...
Evet tefsir Kur’an değil mi...tefsirde namaz var...Kuran da namaz yok deme... vardır... hatta vakitleri de ve hatta namaz kılınacağı zaman ve nasıl abdest alınması gerektiği de geçer. Şuna katılıyorum; kurandan önceki kavimlerde namaz vardır Zerdüşlerde, budist ve hindularda ,musevilerde ve hristiyanlarda. Kurana göre; namaz hz İbrahimden beri varolan bir ibadet...(Hac /26)
İşte meali..."Bir zamanlar Kâbe’nin yerini İbrahim’e şu şekilde hazırlamıştık: Sakın bana hiçbir şeyi ortak koşma; tavaf edenler, orada (kıyama) duranlar, ruku edenler ve secdeye varanlar için evimi tertemiz et."(Elmalı Hamdi Yazır meali)
Kur’anda bulamadığını tefsirde ara...Tefsir ne mi...evrensel ekmel ilimdir...esmanın açılımıdır...
Evet...Kuran’da anlatılan İslam doğru, iyi, güzel olup da sonradan yapılan eklemeler aslını bozmuş değil. Eklemeler revizyon için yapılmış. Bu çok yaygın bir durumdur. Kuranda yazdığı biçimiyle kabul edilemeyecek bir çok konuya, mezhepler bir çok değiştirme ve süslemeler yapmışlar.
İnsan üzülüyor "Kur’anda namaz yok"diyen...Namaz, Dinin direğidir.
bir insanın kafir mi mümin mi olduğuna diline (kelimeyi şahadet ile ), kalbine (inanıp inanmadığına) ve ikrar (amelleriyle (namaz,oruç, zekat, hac gibi))
Ehli sünnet mezheplerden dördü de (hanifi, şafii, maliki ve hanbeli) bunlardan birinin eksik olduğunda kişinin mümin olmadığını ve kafir olduğunu söylemek de ve bu inançda hem fikirlerdir.
Evet...Türkçede kullanılan dini terimlerin çoğunun Arapça olmaması. Namaz Arapça değil. Farsça. Arapçası salat. Abdest Arapça değil. Farsça. Arapçası ne bilmiyorum. Oruç Arapça değil. Farsça. Arapçası savm...
Evet..SALATIN anlamına bakın...Namaz anlama da geliyor. Eğer salat secde, kıyam ,ruku gibi kelimelerin geçtiği yerlerde kullanılıyorsa bunun dua olmayacağı açıktır. Kuranda namaz şu veya bu biçimde vardır. Olup olmaması sizin ona inanıp inanmamanızı gerektirmiyor. Dediğim gibi kuran bir kural kitabıdır. Bugün hukuk düzeninde de aynı şeyler geçerlidir. Yani kural kitabında usuller yazmaz. Usulleri belirlemek için içtihatlara, yerleşmiş uygulamalara bakılır. Bana göre namazın kılınma şekilleri de böyle belirlenmiştir. Hoş hepsini yazmış olsaydı, inanmayanlar için ne değişecekti ,inananlar için ne değişecekti. Yani sadece namaz işine bir sure ayrılmış olsaydı buna inanacak mıydınız.?
İşte ayet...Namazı bitirdiğinizde, Allah’ı ayaktayken, otururken ve yan yatarken zikredin. Artık ’güvenliğe kavuşursanız’ namazı dosdoğru kılın. Çünkü namaz, mü’minler üzerinde vakitleri belirlenmiş bir farzdır. (Nisa/ 103)
İşte ayet...Gerçekten Ben, Ben Allah’ım, Ben’den başka ilah yoktur; şu halde Bana ibadet et ve Beni zikretmek için dosdoğru namaz kıl. (Taha/14)
İşte ayet...Öyleyse akşama girdiğiniz vakit de, sabaha erdiğiniz vakit de Allah’ı tesbih edip (yüceltin). Hamd O’nundur; göklerde ve yerde, günün sonunda ve öğleye erdiğiniz vakit de. (Rum/17-18)
Evet..aşağıdaki hadise sahabenin de namaz kıldığına örnektir.
Hz. Ali (ra)’’a bir gayri Müslim gelip; “Ey Ali siz Müslümanlar öldükten sonra bir hayatın olduğuna inanıp, onun için namaz kılıyor, oruç tutuyor ve dininizin diğer emirlerini yapıp yasaklarından sakınıyorsunuz. Bizler de ölümün bir yok oluş olduğuna inanıp hiç bir şey yapmıyoruz. Şayet bu ölüm yok oluşsa bu kadar eziyetiniz boşa gitmeyecek mi?”
Hz. Ali (ra); “Önce sizin dediğinizin doğru olduğunu düşünelim. Öldükten sonra bir hayat yoksa şayet, o zaman sizde öldükten sonra bir şey görmeyeceksiniz biz de, Dünyada yaşadıklarımızla kalırız… Ya bir de bizim dediğimiz doğru ise, o zaman biz yaşantımız doğrultusunda cenneti kazanacağız siz de inkarınız için cehennemde yanacaksınız” dedikten sonra adam hemen iman edip İslam şerbetinden tatmış oluyor.
Evet... İçtihatlar usül hakkında olamaz...mı İçtihat, yeni karşılaşılan durumlarla mı ilgilidir.Tartışılmalı ...adam diyor ki ictihad yeni karşılalaşılan durumlarla ilgilidir... Örneğin telefonlarda mesaj özelliği yokken yazılmış yasaya göre, telefon mesajı yoluyla işlenen suçlarda ne yapılacak? Bu konuda içtihat kararı verilir ve sonra yasal düzenlemeye gidilir...
Evet...Yürürlükte olan kanuna göre telefon mesajı ile işlenen şey eğere suç sayılmıyorsa suç sayılmayacaktır.İçtihatlarla , kanunda suç olmayan şeyler suç kapsamına sokulamaz Burada da suç olup olmamasıyla, ceza verilip verilmemesiyle, usulünü karıştırdığınız ortada. Suçu ve cezayı TCK belirler. Bu davalarda uygulanacak usulu CMUK belirler. Tıpkı hukuk davalarındaki usulü HMUK un belirlediği gibi.Örneğin sizin miras hakkınızı medeni kanun belirler. Ama bu konuda mahkemelerde izlenecek usulü HMUK belirler.Bu yüzdendir ki yargıtaydaki davalar bir esas yönünden bozulur bir de usul yönünden .Usulle ilgili eksikleri tamamladığınızda dava onaylanır eğer esasta bir sorun yoksa. Usul nedir, tanık nasıl dinlenir, tebligat nasıl yapılır vs gibi.
evet...bilişim ile ilgili suçlarda artık kanuni düzenlememiz olduğu gibi,sadece bu suça bakan ayrı mahkemeler de mevcut...
Kuran’ın günümüz kafasıyla değerlendirilmesi diye bir şey yoktur... izin vermeyiz buna...Konu din olduğunda günümüz geçmiş gelecek diye bir şey yok. Yani dinin iddiası böyle deriz, bu konuda bizim yapabileceğimiz başka şey yok. Allah dünyayı terk etti, artık ilgilenmiyor diyenlere de sözümüz yok "dinde zorlamayız"...ama hakaretleri de affetmeyiz...ezme girişimlerini de...mezhebimize saldırıları da ...değerlerimize saldırıları da...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.