Aile
Aile.. Bu konu benim için gerçekten çok değerli. Hayatımın en felsefik yazısını yazmak isterdim, ama felsefede iyi değilim. Evet, aile konusu felsefenin ana konularından olmalı kesinlikle.
Önce birkaç hatırlatma yapalım. Aile evrensel bir olgu ve toplumun yapı taşı. Bir ülkede huzuru bozmak isteyenler mutlaka aileden başlıyordur heralde.
Aile deyince çekirdek aile anlaşıldığı gibi bir de geleneksel aile var. Ayrıca kişi kimi ailesinden hissederse o tabi ki ailesindendir. Hepimizin ortak atası malum Adem ve Havva. Aslında sandığımızdan daha büyük bir aileyiz elbet.
Her kişi özel ve değerlidir ve onu kuşatan bir aileyi hak eder. Bazı sorunlar vardır ki sadece aileniz çözüm olabilir.
Ayrıca iletişim unsuru var. Aile içi etkili iletişimin üstesinden gelemeyeceği sorun yoktur. Anlatmalı ve anlamalıyız. Onlar bizim en yakınlarımız.
Çocukların gelişim evrelerinde yaşadıkları tüm hayatlarını etkiliyor. Tutarsız, koruyucu ve şiddet yanlısı ailelerin çocukları büyüdüklerinde özgüveni az olan yetişkinler oluyorlar ve suça eğilimleri çok daha fazla oluyor.
Geleneksel aileden de bahsetmek gerekiyor sanırım. Kim geniş ailede mutlu yetişmez. Odun sobalarını, büyükannelerin lezzetli yemeklerini hatırlayanlar vardır. Dayanışma ve beraberliğin en üst düzeyde olduğu insan öbekleridir bunlar.
Bir toplumun sıkılığı ve başarısı teknolojiden önce aileden geçer ve "aile" sandığımızdan çok daha önemli bir konudur.
Ailemizin güvenini korumalı, ve her bireyini sıkıca kavramalıyız. Bakın hayat çok daha güzel olacak.