Hasar Büyük
Devir değişti, kavga ve tartışma dönemi bitti, ne acıdır ki artık insanlar doğrudan cinayet işler hale geldi. Hiç nedensiz yere hem de. Anlamsız yere. Silahı çekiyor anında boşaltıyorlar. Mesele nedir ne değildir, kim haklı kim haksızdır, sorun nerededir tüm bunlara bakılmaksızın adam katlediliyor sokak ortasında.
...
Bu bazen trafikte yol meselesinden, belediye arabasında yer hadisesinden, komşuyla olan gürültü patırdıdan, kadın kız tartışmasından kaynaklı olan şeylerden. Çok azı küçük bir nedenden, çoğu hiç sebepsiz yerden
...
İzliyor görüyoruz. Yine yazık oldu diyoruz. Üzülüyoruz. Bu da yapılır mı diye düşünüyoruz ancak bir hayat daha sonlanıyor. Meseleyi anlayan dinleyen yok. Konuşalım, bir orta yol bulalım diyen yok.
...
Eskiden insanlar son merhalede bu yola başvururdu. Hiç çıkış yolu bulunamadığında eline silah alırdı. Ancak günümüzde ilk fırsatta silahı boşaltıyor ve bir canı daha alıyor.
...
Bir şeyler yanlış gidiyor toplumda. Eğitimsizinden yüksek eğitimlisine hiç değişmiyor bu durum Sanırım gereken şeyler verilemedi insanımıza. Günün şartları insanları açmaza itti. Köyden şehire göç, göçün getirdiği uyumsuzluk ve yetersizlik, eğitilememe, meslek edinememe, iş bulamama, çatışma işin bir boyutu. Ancak her yönlü imkana sahip insanların da benzer şeylere teşebbüs ettikleri bilinen bir gerçektir. Temelinde sosyal hadiseler var cinayetlerin. İçe kapanma, yalnızlaşma, şeyleşme, çatışma...
...
Düşünülmesi, çözüm aranması gereken bir konu..
Kemal GÜL
06.02.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.