- 266 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kaderini sen yazıyorsun...Yardılan her şey bağımlıdır...işte buna kader denir...
Kaderini sen yazıyorsun...Yardılan her şey bağımlıdır...işte buna kader denir...
Yardılan her şey bağımlıdır...işte buna kader denir...Külli irade zorlamıyor cüz’i iradeni...dinde duada niyette zorlanmıyorusun dua etme kabiliyetini yönlendiren yani şoför sensin...cehennem silgidir ...silgi var tahtaya ne yazarsan yaz...silinmeyecek ekmellikte olan yazılar silinmez...ve cennete temel olur...cennetin o temele inşa olur...
Şeytan kaderini kendisi seçti...asi oldu...asi olmaya bile yetkin var...kaderimi ben yazmadım deme...asiliklerin ise cehennemde silinecek ...iple bağlı köpek ile sokak köpeğinin farkı iptedir... böyle bir fark gibi farklar var kullar insanlar arasında da düşün bazısının ipi kısa...bazısı ise ipini koparmış...bazısı ise sahibinin misafirine de havlıyor...ama ısırma imkanı ise yok...
Asker insana bütün köpekler...ve insan da sahibsiz değil...aynı yasa geçerlidir farklı değil yasa çünkü esmanın sudurunun ürünü yasa bu varlıkta var sadece.Ürün kalite kalitedir eylemler haller fikirler duygular esmaya hadimlikleri derece derece...
Evet...dolaylı ve direk kader olmak üzere iki kader var...külli iradenin dediği oluyor yine iki kaderde de...külli iradeden kurtulmak dünyadan kurtulmak gibidir...imkansızdır..ama dolaylı kaderde ipin var koparma gücün de var...iradeni kullanmak görevin...Bir köpek düşün ki köpeğin insan olmak imkanı yok...ipini koparsa bile...sorumluluğu ipi kullanmayışında...Kafes kuşu kadar hürsün ...hür değilim dersen de yalan ...hürüm desen de yalan...bir kuş ki kafeste...ama ötme hürriyeti var kıs uçuşa özgür...netice de değil neticeyi değiştiremezsin...bir gemi ki halatla kıyıya bağlı dalgalara teslim sanma
Evet...cüzi irade insana ait olan bir irade çeşididir. Külli irade ise sadece Allah’a ait olan bir irade çeşididir. Allah’ın iradesi mutlak olan kaderde, insanın iradesiyse mukayyet kadere girmektedir.
Evet... Allah önceden olmuş ve sonra da olabilecek olan bütün işleri bilir...kaderi bilir...neden değiştirsin ki hikmetlidir kader kader aşkın hadimidir...bir saray ustası temele konulması gereken taşı neden değiştirsin ki...
Evet...Yeni doğmuş olan bir bebeğin hangi cinsiyete bağlı olarak doğduğu Allah’ın külli iradesine bağlı olarak gerçekleşir...
Evlilik de külli iradeye uygundur kiminle evleneceğin de ama sorumluluk da yükler sana zengin olanı seçtin ahlak aramadıysan...hürdün bunda ...kafes kuşu kafeste ötemez mi...
Evet...Bir kişinin hangi milliyete ya da ırka sahip olacağı külli irade kapsamında ortaya çıkan bir durumdur...ama ırkına değil Allaha hadimliği seç...sanki kafestesin ama namazını kıbleye dönerek kılman mümkün...Bağımlı olmak kaderdir...evleneceğin kişiye bazı şartlar sür...evleneceğin kişi belli olsa da...belli olmayanları değiştir...
Evet... insana verilmiş olan seçme hakları var ve onun kuvvetinin yetebileceği davranışlar var ve olaylar...var...rüzğar önünde yaprak bile olsan ıslanıp ağırlaşma imkanın var...bir yere takılma imkanın var...yani sana ait imkanlar var...yok deme...zorlanmadığım yerler olaylar seçimler var...kuvvetinin yetebileceği işler var...yok deme...kendini iyi tanı sorumlusun ve cennet var cehennem var...
Evet...eksiğin şu matematiksel zekan yok...Kaderini sen yazdın...cüz’ünü sen yazdın yani...
Evet...eksiğin şu matematiksel zekan yok...sen kaderi anlayamazsın...
Evet sen şirki de anlayamazsın kimyasal zekan yok çünkü...Ana-baba rızası Allahın rızasıdır denilmiş yani denktir yani aynı DNA dandır...ama günümde evliyaya müşrik diyenler var...kimya zekalı ol...ekmel olan müşrik olmaz...kilise oğul hilesiyle cahiliye arabı da Allahın kızları hilesiyle yalanıyla batılıyla müşrik oldular...ekmelliğin olmadığı eksikliğin olduğu inançtır şirk kibrin egonun olduğu...Allahta yok olan için şirk yoktur...o kapı kapanmıştır açılamaz da...
Evet...Kaderini sen yazıyorsun.Yardılan her şey bağımlıdır.işte buna kader denir