- 235 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yaratılışın gayesi ayna yaratmak...Oku o aynayı...O tefsiri...
Yaratılışın gayesi ayna yaratmak...Oku o aynayı...O tefsiri...
Şeytan eksik ilimlilerin esmaya eksik hadimliğini tanımamız için hz Adem kıssasında yer almış...Secde etmesi adl sıfatının gereği de olsa secde etmedi...adl sıfatının kelama sudurudur bu kıssa ve esmanın kelama sudurudur...fitratında ego olan varlık şeytan egosuyla kavga etsin yani tevbe etsin...Peygamberimiz "ben şeytanımı yendim "buyurdu...egoyu yenmektir iman ...secdeye razı olmak egoyu yenmekle yok olmakla mümkün...Tasavvuf şeyh de yok ol der yani ekmel ilimde yok ol...yani şeytanını yenenlerin ilmine secde et...o ilmi eleştirmekten kaç...yani tefsiri evrensel ilkeleri eleştirmekten kaç...
Yaratılışın gayesi ayna yaratmak...Oku o aynayı...O tefsiri...
Riba yani faiz haramdır...ama günümde para kağıt olmuş...yeşil para veriliyor bir ülkenin petrolü alınıyor...faize ne gerek var...sömürüye yol mu yok...faizle kavga et yeterlidir deme...anası var her haramın..." Mal Allah için sevilsin" ana ilke bu...bu evrensel ilkenin bir cüz’üdür faiz...cihad bu evrensel ilke uğruna seçilmezse dal kırmak olur kavgan...bir dalı kırarsanız ötekigürleşir...Faizle kavgayla yetinmek değil cihad... Hattı müdafaa yoktur sathı müdafaa vardır" de.Allah için olmayan mal makam evlat... Allah için olana kadar cihad et...cihadın bitmesin hiç...der Kur’an eksiksiz oku bütün ilgili ayetleri ...o ayetlerin özeti bu...
Evet...zekat aşkı için kazan malı...ilken bu olsun...biriktirdin malı ama Allah için biriktirmedin suç biriktirmekte eğil ama Allah için olmayan her eylem hal fikir duygu inanç haram yani yasak der Kur’an haram bildiren ayetlerin özeti bu ilkedir...Allah için değilse mal biriktirmek haramdır...işte ayet..." Ey iman edenler! Bilin ki yahudi din bilginlerinin ve hıristiyan din adamlarının birçoğu halkın mallarını haksızlıkla yerler ve Allah yolundan alıkoyarlar. Altın gümüş biriktirip Allah yolunda harcamayanları elem veren bir azapla müjdele!/O gün bunlar cehennem ateşinde kızdırılıp onların alınları, böğürleri ve sırtları dağlanacak: İşte yalnız kendiniz için toplayıp sakladıklarınız; tadın şimdi biriktirip sakladıklarınızı!"(Tevbe/34-35)
Tevbe et evrensel ilkelere...yani tefsire yani esmanın sudurunun kelamını oku...kelamullah o...Kur’an özeti kainat kitabının...Kur’anın Tefsiri kainat kitabında...yani bütün evrensel ilkeler
Yaratılışın gayesi ayna yaratmak...Oku o aynayı...O tefsiri...
Güneşin etrafında gezegenler dönerken KELAMULLAHI OKU...derki mürşidin var mı...ve başka ne mi der...ülkeler savunma için birleşiyor...şeytana karşı birleşin der...ilim meclisleri iştişare meclislerioluşturun...der istihbarat için birleşin örgütlenin der...Kur’an özettir bu kainat kitabı tefsiri...
Esmanın suduruna aynadır her yaratılan kelam sıfatına da ayna...OKU...devenin neden hörgücü var...bu farklılığı gerektiren neydi...sen Yavuz sultan gibi çöller aşacaksan ordun oruç eğitiminden geçmiş olmalı...değilse kırılır çöl şartlarında...şartlar fıtratı belirler...gerekli askeri eğitimleri de öğretir ve öğütler...Tarih de bu öğütlere uyanların zaferini yazmıştır...
Yaratılışın gayesi ayna yaratmak...Oku o aynayı...O tefsiri...
Balık totem olmuş...uğurlu sayılmış fil...ama kabeyi yıkmaya da gelinmiş fille...eksik ilimle kutsal bilinmez haram-helal de bilinmez...ama bazı ilahiyatçılar hastalık kutsal" demiş...te’vildir bu evet... bölgesel bilgidir zamansal bilgidir evrensel değil...egocunun Kur’an meali...Kur’an gizler egocudan kendini...Kainat kitabı da gizler..müsbet ilim de gizler...iki gazdan bir su oluştuğunu söyler kimya ama iki ordunun kimyasal birliğinden yeni bir ordu oluştuğunu sosyoloğa ilham etmez...kimyacı...çünkü eksik kalsın ilim diye gayretleri var yani ilim kaçar egocudan...egocu olmasaydı kimyağer sosyoloğu beslerdi...ilimler dini gayri dini diye ayrılmamalıydı...Allah alimdir ilmin tekdir kaynağı çünkü...
Yaratılışın gayesi ayna yaratmak...Oku o aynayı...O tefsiri...
Yaratılışın gayesi aşk...Ululayın beni diyor Allah...yani özeti bu binlerce kelamın...eksik ilimli eksik ululuyor ama cehennemde ekmel olacak eksik ilimlilerin de ululaması...tevbeli dünyada ekmel ululamayı seçiyor zaten cehennemlik de azabla tevbe ediyor...ekmel ilme erişiyor...
Yaratılışın gayesi ayna yaratmak...Oku o aynayı...O tefsiri...
İnsanın yaradılış gayesi "OKUMAKTIR...aşık olmaktır...cinler de kulluk için yani aşk için yaratıldı...yani ins ve cin hem ayna hem aynayı okuyucudur ...İnsanı mahşerde amel defteri okuyacak...ins ve cinin okuyucusu...amel defterinin yazıcısıdır...insanı okumak kolay mı...ama esma ile hallenenler de okur insanı...ama eksik okur...ekmel okumak Allahın işi...Allah içimizden geçenleri bile biliyor...işte ayet...Şayet onlar (misli misline), sizin iman ettiğiniz gibi inanırlarsa, hidayete ererler. Yüz çevirirlerse, onlar ancak bir ayrılık içinde olurlar. Onlara karşı Allah sana yetecektir. O (işiten ve dualara icabet eden) Es-Semi’, (her şeyi bilen) El-Alîm’dir. (Bakara/137)
Şeytan kötülük geçmişse içimizden bilir ve bildiri falcıya ve ehline...işte ayet...“Her bir nefis ve onu düzenleyen, Ona hem kötülük hem de ondan sakınma yolu ilham eden hakkı için ki: Nefsini maddî ve manevî kirlerden arındıran, felaha erer. Onu günahlarla örten ise ziyana uğrar.” (Şems/7-9)Kötülüğün ilhamına Şeytan vasıtalık ettiği için şeytan bilir ve izin verirse Allah bildirir...
Evet...Hz. Peygamber Efendimiz şeytanın kendilerine bir bütünden ancak bir parça ilka ettiği kahinlerin bundan ileri gidemeyeceklerini ve Allah’ın peygamberlerine vahyettiği gayb bilgisine ulaşamayacaklarını belirtmiştir. (Nevevî, Şerhu Müslim, 18/48-49)
Kahine ve falcıya güvenmek yanlış ama gaybden payları var...
Evet...Abdullah b. Mesud’dan yapılan rivayete göre, Hz. Peygamber (asm):"İnsanoğlunda bir lümme-i şeytâniye bir de lümme-i melekiye vardır. Lümme-i şeytâniyeden hakkın yalanlanması ve kötülüklerin yapılması; lümme-i melekiyeden de hak ve hakikatin tasdik edilmesi ve güzel işlerin yapılması yolunda telkinler yapılır. Buna göre içinden hayır işlerine dair telkinler alan kimse, bunun Allah tarafından olduğunu bilsin ve O’na hamd etsin. Kötülük telkinine maruz kalan kimse de kovulmuş şeytandan Allah’a sığınsın." buyurmuş.
Allah işitir kürtaj olacak bebeğin feryadını...rüzğarda kırılan dalın feryadını da...işittiklerini işittirir de...Kumlara gömülen kız çocuklarının feryadını da işitir...ve rasulünü musallat eder o şerlilere...Allah işitir...şeytan da kötü ilhamları işitir peygamber de cebrail aracılığı ile vahyi işitir...işte ayet... De ki: "Size yarara da, zarara da güç yetirmeyen Allah’tan başka şeylere mi tapıyorsunuz? Oysa Allah, işitendir, bilendir."(Maide/76)
Evet...Yaratıcının gayesi ayna yaratmaktı...Oku o aynayı...O tefsiri...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.