- 684 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sıradışı Okur ve Yazar Gül Ustabaş Genç ile..
Sıra dışı Bir Okur ve Yazar, İşitme Engelli Gül Ustabaş Genç: “Hayatta yaşadığımız her türlü kolayzor etkenler bizim sınavımız aslında.” Olumlu olanları atlatmak ne kadar kolaysa, olumsuzluklardan etkilenmeden ders almak daha zor ancak kazanımı büyük.
TURAN YALÇIN- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?
GÜL USTABAŞ GENÇ- Sinop 1973 doğumluyum. İşitmemi 1980 yılında kaybettikten sonra normal okullara devam ettim. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Moda-Konfeksiyon 1990 mezunuyum. SGK da VHKİ olarak 2013 yılında emekli oldum. Emekli olduktan sonra ikinci üniversite olarak Anadolu Üniversitesi Sosyal Hizmetler bölümünü okudum. Sinop Üniversitesince “Yılın başarılı kadınları”, 2019 yılında da Kültür Bakanlığı Kütüphane ve Yayınlar Genel Müdürlüğünce “Sıradışı okur” ödülüne layık görüldüm. Evliyim ve iki oğlum var.
TURAN YALÇIN- Emekli olunca çok okumaya başladınız, okumaya zaman ayırmak için emekli mi olmak lazım?
GÜL USTABAŞ GENÇ - Emekli olunca kendinize daha çok vakit ayırabiliyorsunuz, haliyle okumak için emekli olmaya gerek yok ancak daha çok vaktiniz olsun isterseniz tabii ki emeklilik daha avantajlı.
TURAN YALÇIN- Kütüphane kurdunuz ve bir kütüphaneye adınız verildi, nasıl bir duygu?
GÜL USTABAŞ GENÇ- Keşke daha önce düşünseydim diye hayıflandım ancak hiçbir şey için geç değil. Muhteşem bir duygu ve elimden gelse daha çok okula kütüphane açmak isterdim. Şu anda sadece kitap ihtiyacı olan okullara destek olmaya çalışıyorum. Olanağı olanlar da bu duyguyu tatsın isterim, çünkü fani olan bu dünyada mühim olan kalıcı işler başarabilmek.
TURAN YALÇIN-Aynı zamanda kitap tanıtıyorsunuz bu nasıl bir duygu? Gazetede falan yazmadığınız halde sosyal medyada etkili oluyor tanıtımlarınız.
GÜL USTABAŞ GENÇ- Aslında facebook sayfamda okuduğum kitapları paylaşırdım, daha sonra kitap gruplarına eklendikçe yorumlamaya başladım. Olumlu dönüşler almak beni mutlu etti. Ayrıca birçok arkadaşımız da yorum yapıyor, herkesin yorumu kendine özgü. İnstagram sayfamı sadece kitaplara ayırarak Bookstagram yaptım..
TURAN YALÇIN -Okumayı sevmenize rağmen bir yayınlanmış kitabınız yok, neden?
GÜL USTABAŞ GENÇ- Evet yok ama yayınlanmış köşe yazılarım var, onların hala okunuyor olması beni sevindiriyor. Özellikle “Coda Olmak” konulu yazımın İstanbul’da özel bir üniversitede teze konu olması gurur verdi. Üzücü olan ise geçtiğimiz haftalarda 10 yıl önce yazdığım bir yazımın ismimin silinerek paylaşılması ve o şekilde sosyal ortamda dolaşması oldu. Kitap yazmaya gelince, inşallah o da olur bir gün.
TURAN YALÇIN- Hem hastalıklarla hem engelli olmanızla mücadele ettiniz hem okudunuz bunun ne faydası oldu hayatınızda?
GÜL USTABAŞ GENÇ- Gerek engelim, gerekse kanser ile olan dansım aslında hayatıma artı değer kattı. Bu size şunu anlatmalı “Hayatta yaşadığımız her türlü kolayzor etkenler bizim sınavımız aslında.” Olumlu olanları atlatmak ne kadar kolaysa, olumsuzluklardan etkilenmeden ders almak daha zor ancak kazanımı büyük. Her zorluğun sonunda bir kolaylık, her karanlığın sonunda bir aydınlık olduğunu unutmamak lazım. Geriye bakıp “keşke engelli olmasaydım” ya da “keşke hasta olmasaydım” diye bir üzüntüm yok. Allah bizim için en iyisini bilendir.
TURAN YALÇIN-İşitme engelli olarak işitme engellilerin okumayı sevmesi için ne yapılmalı?
GÜL USTABAŞ GENÇ- En önemlisi aile. Aile destek olmalı, eğitimine olabildiğince katkıda bulunmalı. Sonra da eğer normal okullarda okuyamıyorsa İşitme engelli okullarında okuma/anlama eğitimine özellikle odaklanılmalı. İşaret dilinin farklı bir grameri var ve çok fazla yanlış anlaşılmaya müsait. O yüzden hepsi okur yazarlığa mutlaka odaklanmalı. Mesela doktora gittiklerinde işaret dili bilmeyen mutlaka olur, yazarak anlaşabilmeli.
TURAN YALÇIN- Yazmak ve okumak konusunda önümüzde ne planlarınız var?
GÜL USTABAŞ GENÇ- Aslında görme engeli olan sevgili dostum Selma ile görme ve işitme konusunda “biz”i anlatacak bir kitap hayalimiz var. Bazı şeyler istemekle olmuyor, zamanı gelince her şey oluruna girecektir diye düşünüyorum. Onunla dostluğumuzda kitaplarla başlamıştı zaten.. Hatta Sevgili Filiz Gökdemir Köşker hocamın kitaplarından biri Kebbat-3 Kör de ilham kaynağı olmamız ne güzeldi. Okumayanlara öneririm.
TURAN YALÇIN- Okumaya ve yazmaya zaman ayırmanız çocuklarınız üzerinde ne gibi etkileri oldu?
GÜL USTABAŞ GENÇ- İki oğlum da yetişkin artık, özellikle büyük oğlum ile daha çok istişare ettiğimiz olur.
TURAN YALÇIN- Başka ne anlatacaksınız?
GÜL USTABAŞ GENÇ- Geriye bakıp “keşke engelli olmasaydım” ya da “keşke hasta olmasaydım” diye bir üzüntüm yok. Allah bizim için en iyisini bilendir.
- Engeller aslında hiçbir şeye engel değil; asıl engel, engelleyenlerde.. Okumak insanın ufkunu açar, gidemediğiniz yerlere gider, dersler çıkarır, onlarla güler ve ağlarsınız. Hayat bir sınav ve herkese sınavında kolaylıklar dilerim. Röportaj için de size teşekkür ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.