- 316 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Truva Atı ve Troyka Meselesi
Bilindiği üzere Truva Atı meselesi mitolojik bir hikayedir. Homeros’un diliyle Akhalılar ve Truvalılar arasındaki savaşta Akhalılarca ortaya konulan sinsice ve zekice savaş planın neticesidir. Akhalılar’ın Truvalılar’ı kuşatarak tarih sahnesinden silme planıdir. Savaş taktiği olarak ise tahta atın içerisine en iyi savaşçılarını yerleştirerek Truva’yı içerden fethetme işidir. Nitekim hadise düşünüldüğü gibi de gerçekleşmiştir ve hikaye günümüze bu şekliyle ulaşmıştır.
...
Troyka ise üçlü anlamındadır. Rusça üç anlamındaki troya sözcüğunden alıntıdır. Üç atla çekilen kızak veya araba anlamındadır. Yanyana koşulan üç atın bir arabayı veya kızağı nasıl çektiklerine, şahlanarak gittiklerine, hedeflerine nasıl ulaştıklarına ilişkindir.
...
Ancak Troyka ve Truva Atı meselesinin bu gerçeklik dışında günlük mevzulara ilişkin olarak farklı farklı anlamları da vardır.
...
Truva atı mecazi manada kaleyi içten fethetme, merkezinden çökertme, düşmanın ya da karşıtların zaaflarından ve zayıflıklarından faydalanarak stratejik hamlelerle amacınıza ulaşmadır.
...
Troyka ise bir siyaset terimi olarak genelde karşımıza çıkar. Önde giden üçlü, öncüler, taşıyıcılar, çekiciler, işin lokomotifi olanlar, finali göğüsleyenler anlamlarına gelecek şekilde kullanılmaktadır.
Kemal SEYFİ
30.01.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.