- 218 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nefis körlüğümüzün adı...aklın körlüğünden kurtul der Kur'an..
Nefis körlüğümüzün adı...aklın körlüğünden kurtul der Kur’an...
Evet sadece egodan kurtul der Kur’an..Kur’ana göre sadece kir egodur...Başka kir yok...
"Dünya sevgisi Allah içinse farzdır Kur’ana göre..."ey dünya sevgisinden temizle nefsini diyen...
Nedir mi kir Kur’ana göre...ego kirdir...egodan temizlen der Kur’an...başka temizlik haramdır der Kur’an...Kinden temizlen demez Kur’an şartı vardır Kur’anın eğer... egoya hadimse o kin o kinden de temizlen...müslüman müslümana kin duyamaz...ama müşrike şedid değilse Allah razı olmaz o mü’minden...der Kur’an
Alim sıfatına hadim ol...der Kur’an değilse nefsin kirli...eksik ilimlilik nefistir...egonun ürünüdür...Ekmel ilim ekmel aşk ekmel iman ...İnkarsızlık amacın olsun...ego inkar ettirir...ego günahı sevdirir...Egodan temizlen tek budur Kur’ana göre nefsin ekmelleşmesi ekmel temizliği...
Nefis aklı kullanmamanın adı...Secdeli aklı kullanmaktır Allah aşkı...Esmaya hadimliğin adıdır aşk...Ödüllük aşk budur Kur’ana göre...Allahın esmasını bilmeyenin aşkı cezalık aşktır...hz Musaya bir çoban sütü uzatır götür Allaha bunu içsin der...cahilin Allah aşkı şirktir cezalıktır...Esmayı bil ve hadim ol der Kur’an ...ödüllük aşk esmaya aşktır...Kur’ana göre
Kalp mühürlenir...günahtan kaç...Kalp akıldır akıl kullanılmalı ki ego zayıflasın nefis zayıflasın...
Nefis körlüğümüzün adı...Kur’anın tarifi bu...Bazı mutasavvıfların nefsi tariflerinde eksiklik var batıllık var...Kur’anın farz kıldıklarına düşman etmişler insanları...Fazlara aşk ödüllük aşk...Müşrikten ekmelliğin cüz’i iradeni Allaha esmaya yönlendirmendedir tek...Niyetin de zikrin de duanda...o midesi için dua eder senin ezanlar susmasın diye de derdin vardır...o paraya tapar biriktiri sen zekat vermek için biriktirirsin Allah için biriktirmek gibi farklı derdin farklı ülkün vardır...
Kaş yaparken göz çıkaranlar var onlar ilahiyatçı değil...sünnet ol ama hadım olma...temizliğin tarifi ne...öncebunu bil...
Aklet emri nefsi terbiye içindir Kur’anda...Zikir... itaat... kelimeleri esma ilmini tanıtır Kur’anda...nefsi terbiye içindir bu öğretiler Kur’anda...Aşksızlık cahilliktir Nefis ego aşksızlığın adıdır Kur’ana göre...
Ve işte tasavvufta nefis mertebeleri...evet...Nefis körlüğümüzün adı...akılsızlığımızın adı...
Nefs-i Emmare: ...
Nefs-i Levvame: ...
Nefs-i Mülhime: ...
Nefs-i Mutmainne: ...
Nefs-i Râziyye: ...
Nefs-i Marzıyye: ...
Nefs-i Kâmile:..
Nefis ilmi kullanmamanın adı...eksik ilimli olmanın adı...Allahın nelerden razı olduğunu akledememenin adı...
Tefsirden evrensel doğrulardan kaçar egolu yani nefis esiri...
Nefisle kavga şirkle kavgadır Kur’ana göre...ego yani nefisyani cahillik şirk üretir...aşkı örter ilmi örter...yani cahillikle şirkle ilgili ayetler nefs kavgasının konularını öğretmeli bize...
Akıl secdeli ise cahillikle ego ile nefs ile kavga eder...şirkle kavga eder...aşksızlıkla kavga eder...İman aşktır...aşk yoksa namaza iman da yoktur...İman inanç ...fikirden ileridir...duygu da var imanın çatısında...hatta eylemler ve haller de var...
Nefis temmizliğini biz yanlış anladık...Dünya sevgisinden temizlen der...Kir bu der...ruhban ruhlular ama dünyayı Allah için sevmek farz...der Kur’an...Fazları kir göstermiş bazı mutasavvıflar bize...Müşrikten mü’minin farkı sadece niyetindedir...biri egoyu razı eder diğeri Allahı...yarışta geri kalan sevilmez...Ahiret ekmeldir...dünya eksiktir...ama inançlı kişi müşrikten daha çok talibdir dünyaya ekmel şükür dünyayı ahiret için kazanmanın adıdır...sabır da...sabır diş sıkmak değil...esmaya hadimliğin adıdır...Dünyaya talib olmayan mü’min eksiktir şükürde ve sabırda...Ve Allaha hadimlikte egocunun ilahıdır dünya dünyayı egocu kadar da sevmeyen Allaha kıymet vermiş olmaz ki...Dünyayı egocu egosu için sen ise Allah için sevmekle imtihandasın Fark bu...Dünyayı sevmeyenin derdi sadece midedir...ama imanlının derdi imanıdır..imanı için dünyayı tarla etmekle yükümlü...Evet...sabır var sabır var şeükür var şükür var aşk var aşk var...ve sabır dünyayı sevmemek uğruna yapılırsa Allah ödül vermez ancak Rıza için sabır Allahın ödül vereceği sabırdır...Rıza için aşk...ödüllüktür...zekata aşk ...zekat için zenginliğe aşk Allahın ödül vereceği aşktır...Hastalığa aşk fakirliğe aşk Allahın ödül vereceği aşk değil...hastalığa şükür...Hastalanmak farz mı farzlara aşk Allahın ödül vereceği aşklardandır...
Nefsini temizlemek isteyen kişi Aklını musallat etsin nefsine...İşte "akıl nefis kavgasına bir örnek size...:
"Nefsim diyor ki; “Dünya üç günlük. Gününü gün etmeye bak. Bir daha mı geleceksin dünyaya sanki? Bir günün beyliği de beylik. Hayatını yaşa. Herkes senin gibi kılı kırk yarıyor mu? Onların malları, mülkleri, hanları hamamları varken senin üç günlük hayatta neyin var akılsız?”
Aklım daha mantıklı; “Dünya üç günlük. Bu dünyada yaşadıklarımızın hesabını vereceğimiz öteki alem var. Kimsenin yaptığı yanına kâr kalmayacak. Hesap günü olmasa, Allah bize yaptıklarımızı sormasa belki senin dediklerin aklıma uyardı. Ama bin kere de dünyaya gelecek olsam senin dediklerine uymayacağım.”
Nefsim, baktı ki, aklımın aklını çelemiyor, pes etti." der Muzaffer Kırmacı...Akıl,nefis ile kavga ederse başlıklı yazısında...
Evet...nefis eksik aklın adıdır...ekmel aklı ekmel ilmi musallat et nefsine...körlüğüne nurlu bakışları musallat et...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.