- 777 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
EŞŞOĞLU EŞEK
Köylünün biri dağa oduna gider. Çalı-çırpı ne bulduysa kesip eşeğine yükler. Köylü önde, eşek arkada yola koyulurlar. Köye yaklaştıkları esnada eşek tökezleyip, yere yuvarlanır… Zavallı adam, defalarca deh der, çüş der ama eşeği bir türlü yerinden kaldıramaz. Çaresiz odunları sırtlanır, oflaya puflaya evine varır.
Olanı biteni karısına anlatır. Karısı eşeği yolda bıraktığı için kocasına kızar, ağzına geleni sayar… Adam daha fazla dayanamaz ve eşeği bıraktığı yere kadar gelir. Bir de bakar ki eşek komşusunun buğday tarlasına girmiş, neredeyse ekinin yarısını yemiştir…
Adam öfkeyle elindeki sopayı eşeğe fırlatır :
__Ulan eşşoğlu eşek! Odunları taşıttın, yetmedi karıyla kavga yaptırdın... Şimdi de komşuya dayak mı attıracaksın, der.
Yazan: MEHPARE GÖKÇE
YORUMLAR
Eşek ne güzel ne cefakar bir canlıdır. İnsanoğlu bu cana ettiği eziyetin bedelini sanmıyorum ki ödeyebilsin.
Her yıl kış gelince doğu illerinden hep aynı haber ve görüntüler yansır ekranlara. yazın merhametsizce ve her türlü işlerini gördükleri canları kışın o soğukta donması için kar altında terke eden insanoğlu kendisine sıra gelince nasıl merhamet ister bilmiyorum o görüntülerden sonra da insanları zerre kadar umursamıyorum desem yeridir.Merhamet etmeyene merhamet edilmez.
Siz fıkra paylaşmışsınız ancak bana çok farklı şeyler çağırıştırdı.
Canınızı sıktıysam kusura bakmayın. Esen kalın
mehpare gökçe
Filiz Şahin.
Resimdeki "Merzifon'a gidiyorum" ibaresi Çöpçüler Kralı filmine götürdü bir an beni
Ayşen Gruda der ya, Merzifon eşeği gibi anırıyor
Yazınızdaki eşek de belki açtı, o yüzden yerinden kalkamadı, sahibi gittikten sonra tarlaya daldı, oh be dünya varmış moduna geçti
Ya da eşeklik damarı tuttu, kim bilir
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket efendim
Selam ve saygılarımla.
levent taner tarafından 28.1.2022 08:34:00 zamanında düzenlenmiştir.