İnsan Evrenin En Gelişmişidir ve Fakat Şimdilik
İnsanlık ve insanoğlu dünyada henüz yenidir, çok kısa bir sürecin varlığıdır. Milyarlarca yıllık dünya hayatında son gelen misafirdir. Nice varlıklar gelip geçmiştir, yaşamış yok olmuştur yeryüzünde. Nesli tükenmiş, yaşamdan çekilmiştir. Oysa insan yenidir. Bize uzun gelebilecek insanlık tarihi ise çok kısadır.
………………………….
Biz yerkürede yeniyiz ama mevcudun en gelişmişiyiz. Akıllıyız zekiyiz. Düşünür mantık süzgecinden geçiririz. İrademizi kullanırız. Diğer hiçbir varlıkta olmayan niteliklere sahibiz.
…………………………
Ancak biz misafiriz. Dünya hancı biz yolcuyuz. Biz yok olduktan sonra dünya yine misafirhanedir. Kimler gelecek kimler gidecek. Belki milyon, belki de milyarlarca tür yaşayacak. Bizden daha gelişmiş olanlar zuhur edecek.
………………………..
Biz dünyanın en gelişmişiyiz. Diğer alemlerde kimler var bilmiyoruz. Biz sanıyoruz ki bir yerde hava ve su olmazsa yaşam olmaz. Hava ve su dünyadaki canlılara yöneliktir. Başka başka alemlerde kim bilir kimler vardır ve ne yemek içmekte ne solumaktadır bilinmemektedir.
……………………….
Belki bir kütleleri ve uzamları yoktur. Maddi bir boyutları yoktur. Ancak dünya kainatta bir zerre bile değilse dünyada bunca varlığın var olması ancak diğerlerinde hiçbir şeyin olmaması mümkün müdür, akıl işi midir? Düşünün bir, biz diğerlerine göre çok daha yeni ve ömrü en kısa olan bir gezeğeniz. Akıl edelim, kafa yoralım. Kainatı keşfe çıkalım ve fakat bu varlıklar bize görünür diye hiç ama hiç beklemeyelim. O varlıkların bizim gibi olduklarını tasavvur etmeyelim.
Kemal GÜL
24.01.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.