- 279 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Zor Elde Edilen Kişi İle Yaşam Kolay Kolay Elde Edilenle Daha Zor Sürermiş
Bu bir atasözü vecize ya da aforizma değildir ama bir belirleme bir tespittir. Genel anlamda da doğrudur. Zor elde edilen denilmesindeki sebep, kolayca evet denilmemesi ile ilgilidir. Kimler zor, kimler kolay evet der bir irdelemek konuya açıklık getirmek gerekir.
………………………..
Biz meseleye hep kadın gözüyle bakıyoruz ancak bu doğru değildir. Eşler, arkadaşlar, partnerler gözüyle bakalım. Daha doğrusu aile gözüyle bakalım. Yani karşılıklı rıza sonrasının evlilikle noktalandığını düşünelim. Eş olunduğunu yuva kurulduğunu hesaba katalım.
……………………….
Zor elde edilenler yani bu meseleye kolaylıkla evet demeyenler işin sorumluluğunu üstlenebilecek insanlar olmalarındandır. Getiriyi götürüyü hesap etmiş, bu işin nasıl yürütüleceğini düşünmüş, fayda zarar analizi yapmış insanlardır. Olumlu olumsuz her şeye kendilerini hazırlamış olan, ben değil biz deme istidadını gösterebilmiş olanlardır.
………………………
Ya diğeri veya diğerleri hemencecik karar vermiş, bir çırpıda olsun bitsin demiş, geleceğe yönelik hiçbir tasavvurda bulunmamış, uzun uzun düşünmemiş, ince eleyip sık dokumamış, şartlar buna uyuyor mu uymuyor mu hiç irdelememiş insanlardır.
……………………..
Hangisi mantıklıdır, hangisi akıllıca karardır düşünelim bir. Hesap hatası olan, inceden inceye düşünülmeyen işler hep pürüz doğurur. Bir yerlerde sekteye uğrar. Tartışmalı gider, sorunlar büyür, birliktelik çekilmez bir hal alır, ayrılık kaçınılmaz olur.
……………………
Konuyla ilgili bir diğer husus kolay elde edilen, ailesinde çevresinde görmediği ve yaşamadığı şeyi talep eder. İmkanınız olsun olmasın bunu sizden ister. Çok kafa yorar, baş ağrıtır. Rahatınızı huzurunuzu kaçırır. Ancak görmüş geçirmiş olan sizden mütevazi bir hayat ister. Kaldırmayacağınız yükün altına sokmaz. Mutlak bu olsun demez. Ezilmenizi üzülmenizi istemez.
Kemal SEYFİ
24.01.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.