- 224 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Neylerse güzel eyler mi...Evet...
Neylerse güzel eyler mi...Evet...
Egocunun sonu cehennemdir...egoculuk eksikliktir...Adl sıfatlı çünkü...adl sıfatının suduru güzeldir ama egoculuk ekmellik değil eksikliktir...adl sıfatı ceza ve ödül ile ekmeli eksiği öğretir bu öğretiye muhalif olma...
Fakirlik kutsaldır deme...Şafi sıfatlıdır çünkü Şafi sıfatının suduru güzeldir ama hastalık eksikliktir eksikliktir eksiklik ekmelliğe sebeb kılınmıştır iki zıt birbirini bütünler...eksiklik elzem ekmelliği tanımamız için...bu rolü güzel ama özü eksikliktir hastalığın...özü değil ama sebeb olduğu güzellitir hastalığın da fakirliğin de her olumsuzun da...gece öz olarak güzel değil ama uykuya sebeb olduğndan dolayı güzel...ve varlığı elzem...ekik özlülerin de varlığı güzel ama eksiklik güzeldir deme şükür hastalığa deme matematik kurallarına aykırı... adl sıfatına aykırı...ama şeytan da her eksik de Hikmetli oluşu yönüyle güzel ama özü eksiklik taşıması yönüyle ikinci sınıftır kıymetçe...hastalık ikinci kalitedir özü yönüyle...ama sabra sebebtir ve sabırla şirket olduğunda şükürsüz sabırdan kıymetlidir...su iki yanıcıdandır...kimya böyle söyler ...kimya zekasıyla yaklaştığımızda hastalık + sabır= şükür olur...yani şükreden gibi ödülü hakkedersin hastalığa sabırla...yani ödülde yarışı kazanma açısından hastalıkla sağlık seçimi eşittir kazandırıcılık imtihan sabır ve şükürle alakalıdır...zenginlik ödül değil kimyası yetmez ödüle...ama egocu onu da ödül sanar bir hayale inanmıştır...batıla inanmıştır...zenginlik aşkı değil sabır ve şükür aşkı zekat verme aşkı yakışır mü’mine...bunu de ama fakirlik kutsaldır deme...hem kimya zekası hem adl sıfatı eleştirir seni...Cüz’i iraden yetmez zengin olmana..."çalış sende zengin olursun" denilmiş adl sıfatının kapısını aç denilmiş ama "Karga fındık getirmiş fare yemiş bitirmiş"...fotoğrafı eksik gördün ...yer altı madenlerini yabancı şirketler satın alır senin ülken yine fakir kalır...der matematik denklemlerinin bir çoğu...gelirn beş giderin beş ise zenginliğin sıfırdır...der bir matematik işlemi...matematikçi zekaya sahib olmayan fotoğrafı eksik okur...ve derki "Çalış senin de olur"...eksiktir bu öğreti...cahil iddiasıdır adl sıfatı ile kaderi açıklayan ilahiyatçılar az matematik zekasına sahib olsalar..."İnsan için niyetinin karşılığı vardır" diye anlamalıydık ..."insan için çalışmasının karşılığı vardır "ayetini...çünkü niyetten başka bir şey emanettir...senin değil ey insan senin bir niyetin var yani tevben var...şükür tevbedir batıl eksik ilimden doğru ekmel ilme tevbe...Sabır da tevbedir..namaz da Oruç da...yani ibadetlerdeki niyet senindir sadece değilse beden bile emanet sana sadece duan var o senin sadece...Tevben senin duan senin sadece...
Neylerse güzel eyler mi...Evet...
Ekisiğe ekmel de dese bir ilahiyatçı ona matemetik zekama aykırı de...Hastalık değil sağlık ekmel ama sabır=şükür de...ödül yönüyle ikisi eşit...hastalık verdiyse sabrederim ...de.ve sadece şafiye hadimlik sabırıdır...Hastalıktan inlemenin hayvanlara yakıştığını da bil...yani akıllıya yakışan sabır Hz Eyyubun şifa arayışıdır...yani hayvandan akılısın sana yakışan sabır belli...Şafiye tenezzül etmem deme kibir olur...bil bunu da...Esmaya hadimlikte gösterdiğin sabra sabır de...Ağaç ve hayvandan Allah ilaç üretmesini beklemez ama sen akıllısın ...hem hayvan için ilaç üretmeni beklenir senden...hem ağaç için ilaç üret...Halifesin sen...acı senin kamçın olsun sabır kamçındır...farklıdır Halifenin görevi...aklın şükrünü yap bi hakkın aklın şükrünü yap...değilse alırnır o akıl senden kullan aklı...Kur’an sana aklı kullan dedi...ama vahyin hizmetinde kullan egonun hizmetide aklını kullanırsan ekmel kul olamazsın...hiç kullanmazsan hayvan sayar Allah seni de...cenneti umma...Akıllılıktır ekmel ilimdir cennetin anahtarı..."Lailahe illallah bilinçtir anahtardır tevbedir...akıldır...secdelidir tevhide hadimliği seçmiş bir akıl...
Neylerse güzel eyler mi...Evet...
Evt sen de bir İbrahim Hakkı ol...Eksik görme fotoğrafı...hem ekmel gör hem de net gör...egoyu at gözünden aklından o yetenek sende de var...
Evet ...Neylerse güzel eyler...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.