- 274 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Sezen ve Sedef Meselesine Farklı Bir Bakış
İki kadın. İki önemli insan. Biri güçlü bir ses, güçlü bir yorumcu diğeri ise güçlü bir kalem. Sevenleri hayranları var. Arkasında hizalananları var. Eskimiyorlar eskitilemiyorlar. Her dönem gündemi belirliyorlar ancak işin finalinde bir sorun yaşıyorlar. Söyledikleri söz başlarına iş açıyor.
…………………………..
Aslında bu dilin sorun olabileceğini baştan görebilecek düzeyde zeki insanlar. Her ikisinin de gözleri ışıltılı. Bakışları keskin.
…………………………
Biraz özgüven kaynaklı bu dil. Kendilerinden eminler. Kadın olmanın, bilinir ve tanınır olmanın, okur yazar olmanın, konuşuruz ama görmezden gelinir demenin verdiği bir durum. Her iki hanımefendi söylediklerinin nereye gideceğini, nasıl algılanacağını ve nelere maruz kalabileceklerini görememiş olamazlar. Söz ağızdan bir çıkmasın yoksa telafisi zordur. Geri dönüşü yoktur. Düzeltmeye çalışırsınız ama zor toparlarsınız. Tüm tepkileri üzerinize çekersiniz. Kimi zaman da toplumun ve iktidarın hışmına uğrarsınız.
………………………..
İktidar güç demektir. Size yüksek gelen, rahatsız eden sesi kısabilirsiniz. Muhatabını içeri de alabilirsiniz. Ancak güç; sizi daha çok toleranslı olmaya, kimi şeyi görmezden ve duymazdan gelmeye, konuşan konuşsun ülkede demokrasi var, ifade özgürlüğü var demeye itmelidir. Biz olanın bitenin farkındayız, yazılanın konuşulanın ne manaya geldiğinin şuurundayız ama biz yöneteniz. Toleransımızın bir sınırı vardır, bunu bilin ve farkında olun demek bence en etkili metottur.
……………………….
Bu olmaz da bugün yaşananlar olursa gücünüzü gösterirsiniz ama toplumun önemli bir bölümünü de karşınıza alırsınız. Bugüne kadar her meselede size destek vermiş bir sanatçıyı karşı kulvara savurmuş, muhalif olduğunu her fırsatta açık seçik beyan etmiş bir yazarı daha bilenmiş hale getirirsiniz. Hem bu hususu, ülkede yankılandığı kadar dünyada da yankılanan bir hadiseye dönüştürürsünüz.
……………………….
Sezen ve Sedef bunun kaybedeni olmaz. Ülkemizde nedensiz yere sırf düşüncesinden ve bunu açık açık ifadesinden dolayı mahkum olmuş, ceza evine konmuş kişiler ilerleyen dönemde siyaseten bu işin faydasını görmüş, neticede kazançlı çıkmıştır. Sayısız örnekleri vardır bunun.
……………………….
Tüm bunlar bilinmekle birlikte gerek sanatçılarımızın gerekse yazar çizerlerimizin sözlerine dikkat etmeleri, hangi tepkiye neden olacağını baştan görmeleri, özellikle değerler ve konumlar üzerinden insanları irrite edecek, tepki toplayacak şeylerden uzak durmaları önemlidir. Böylelikle hem saygınlığınızı korumuş, hem de başkalarına saygısızlık yapmamış olursunuz.
Kemal SEYFİ
24.01.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.