Helal lokma
Helal lokma çok önemli helal olmayan rızıkla beslenenlerden ne beklenir.
Hiçbirşey Zamanında bir çocuk varmış o çocuktan etrafı çekinir olmuşlar Eskiden çeşmelerden bakraçlarla evlere su götürülürdü bilmem hala aynı mı ..Çocuk çeşme başında durur çeşmelerini doldurmalarını bekler çiviyi atar bir şekilde bakraçları delermiş..Çocuğun babasına demeye utanırlarmış o kişi köylerinin hocasıymış.En sonunda birisi çekinerek hoca efendi sen çok iyisin eşinizde iyidir fakat ufak oğlunuz bakraçları deliyor demiş.
Anlatmış çocuğun babası olana çok üzülmüş..Ben zararınızı karşılarım demiş.
Evine gitmiş düşünmeye başlamış..Sonra eşine hatun bir dakika beni dinler misin demiş..
Sonra sen edepli namuslu islamın emirlerini yerine getirensin..
Bense iyi bir eş iyi bir insan iyi bir baba aile reisi olmak istedim asla helal rızıktan başka eve getirmedim..
Helal lokmadan başka bir şey yemedim içmedim..
Ailemde helal lokmaya dikkat ederdi..
Nerde bir hata var ki bu çocuk böyle yaptı der.
Kadın düşünür asla abdestsiz emzirmedim sen ne getirdinse onu yedim evde pişirdim der...
Sonra hamilelik dönemini düşünür bey buldum sanırım der..Eşi merakla neyi der..
Hani bir yaşlı teyze yatalak olmuşta geçmiş olsuna gitmiştikya işte orda bir tas içinde limon gördüm baş örtümdeki iğneyi batırdım bir damla anca ağzıma geldi Allah korkusuyla haram deyip bıraktım ev sahibinin gelinine söyleyemedim teyze aniden fenalaştı biliyorsun sonra vefat etmişti der..
Hoca efendi anlaşıldı neden şğneyle bakraç deliyor çocuk der..
Hazırlan der eşiyle o eve giderler aradan yıllar geçmiştir..
Hoşgeldiniz der ikram ederler..
Hoca efendi durumu anlatır der helalleşmemiz lazım yoksa oğlumuuza bize yazık olacak..Bir limonun sözümü olur derler sonra bedeli neyse ödeyim der bir miktar üzerinde anlaşırlar öder helalleşirler sonra evlerine gelirler..
Gözlerine inananamazlar kuş atacağını elinden bırakmayan kiminin bakraçlarını kiminin camlarını yere indiren çocuk..Kuş atacağını ateşe atmış yakıyor karşısında yan yan sen bana lazım değilsin diyormuş..Sonra anne ve babasına anlatıp özür diler..Bilmedim neden öyle yaptığımı çok pişmanım der..Sonra çeşme başına gider kim su taşıyacaksa ben taşıyım dermiş..Onlarda biz hakkımızı helal ettik sen ufak çocuksun bir daha yapmazsın bu en güzel sözünü tutmak olur demişler..
Bu hşkayeyi rahmetli babam anlatırdı mekanı cennet olsun..
Bir iğneyle delinen limonun zerre suyu o kadar zarar verirse helalleşene dek..
Diğer haram lokmalar ne kadar insana zarar verir düşünmeden edemiyor insan..Sanırım çok küçüktüm duyduğumda Allahım haram lokmayı bana nasip etme diye dua ederdim.Şimdi de Allah bana çaocuklarıma haram lokmayı yedirtmesin..Allah helal lokmadan ayırmasın diyorum..
Haram lokmayala ya da haram olanlarla geçimini sağlasa sonra aniden vefat etse...
Kendisi Allah ve şahit olan melekler bilir o malın gerçek sahibiyse bilmez helalleşmeyse ahrete kalır..
Orada helalleşmek dünyada ki kadar kolay olmaz..İnsanlar cehenneme gitmemek için sevaplarını verir oda yoksa hak sahibinin günahları üzerine yüklenir müflislerden olur demiştir Peygamberimiz HZ MUHAMMED s.a.v
Haramla kul hakkıyla yükselenler başkalarının omuzlarına zorla basıp yükselirler öyle sanırlar..
Fakat düşmeleri fecidir..
Hiçbir masumun ahı hiçbir kul hakkı haksızlıkla zorbayla alan kandıran dolandıranın yanına kalmaz.
Allah kul hakkıyla huzuruma gelmeyin demektedir kullarına..
O nedenle az olan helal kazança yani helal lokma çok olan haram kazançtan bereketlidir hayrılıdır..
Yediği içtiği haramsa o kişi ne kadar hayra soluk solur bilmem iç huzurur Allah rızasını gözeten hak yoldan ayrılmayanların helal rızka çok dikkat etmesi gerektir..
Açlık ve sefillikle helal haram gözetmeksizin kazançları önlemek içinse dinimiz gereği her vakti yerinde olanın servetini gösteriş yoluna harcamadan zekat sadakasını vermesi fakirleri yoksulları gözetmeleri gerekmektedir..
Zaman o zaman boşa harcayacaklarını etraflarındakileri gözetseler.
Çöpten toplayan açım diyen kalmaz o yardım elini uzatanlara dualar edilir..
ALLAH darda olanlara yerdekilere merhamet edin ki sizede merhamet edilsin demektedir..
Bir mahalle de birisi aç susuz yoksulluktan hastalıktan ölse ondan önce ailesi çevresi sorumlu sonra mahallesi o beldenin varlıklıları sorumlu olmazlar mı gözetmedikleri için..
İnsanlar dilenmesin aç yoksul kalmasın diye HZ ÖMER ra geceleri yardımcısıyla çuval çuval erzak taşır utanıp yardım istemeyenlere ddağıtırlarmış..Allah ondan o şekilde yardım edenlerden razı olsun..Sağ elin verdiğini sol el bilmesin denmekte..Çoğu yerlerde yardım eden vardır kendisine kim yardım ediyor yardım edilen bilmez utanmasın rencide olmasın diye..
İnsanlar ahrete kefenden başka bir şey götüremiyorlar bazan kefende nasip olmuyor..
Allah hiçkimseyi yoklukla hastalıkla çaresiz bırakmasın amin..
Helal bellidir haram bellidir.Yalan dolanla hiçkimse kimseyi aldatmasın dünya hayat çok kısa ecelse insana şah damarından daha yakındır..
Gafletten uyanıp hakkın rızasını kazanmak Allah ın ipine sıkıca sarılmak gerek.
Allah iman kurandan ayırmasın.Son nefeste kelimei tevhidi söyleyerek Allah ın sevip razı olduğu kul olarak faniden tüm emanetleri bedende canlar emanet herkes kendisine emanet aslında..Emanetlere emanet verilenlerin en güzel şekilde bakması gerekeir..
Kiracıysanız eve taşınmadan kontrot imzalarsınız eve hasar verirseniz ev sahibi sizden talep eder..
Peki emanet verilen bedene ailemize tüm verilen emanetlere ne kadar iyi bakıp sahip çıkıyoruz..
Allah sonumuzu hayır eylesin
Selam ve dua ile..
Nigar Bedirhan
YORUMLAR
Merhaba Nigar bedirhan hanımefendi dünya ahret bacım.
Tüm alemleri yaratan Ulu Allah sizden, sizi yetiştiren büyüklerinizden, öğretmenlerimizden binlerce razı olsun.
Dini bir kıssayla betimleyerek anlattığınız çzellikle kul hakkı, bu hakkın yaşamımıza katmanın önemini akıcı anlatımınızla ne güzel ifade ettiniz.
Sevgili bacım, üzülyorum hem de çok.
Bu güzel ülkemizde çoğu açlık ve yoksulluk sınırının altında yaşayan halkımızın vergilerinden Diyanet işleri başkanlığı için bir milyon dolarlık araba alınıyor. Ve şu anda görev yapan başkan baskılardan çekindik diye yeni araba alamadıklarından yakınıyor.
Ve muhakkak izliyorsunuz ülkemizde en çok pazarlanan kutsal dinimiz ve dini değerlerimiz. Alıcılar yoksul, cahil bırakılmış sorgulamayan halk, pazarlayanlar karunlaşan muktedirler.
Ve islam dünyası,zenginlik kaynakları gayri müslimlerce sömürülüyor. Ve müslüman ülkelerin halkları batıya iltica yollarında ne acılar çekiyor. Bunun yanında başta Suidiler olmak üzere opetrol zengini ülkelerin idarecileri akıl almaz zenginlik içine günlerini gün ediyor.
Diler ve umarım özgün yazınızda da belirttiğiniz gibi özellikle kimliğinde İlsam yazan hepimiz mezara sadece bir kaç metre kefenle gittiğimiz bilincini içselleştirebilelim.
Emeğe ve sanata saygı ve selamlarımla Allah'a emanet olun.
Yeganem
Aleyküm selam ve rahmetullahi ve berakatüh,
Allah' ın selam ve rahmeti bereketi tüm inananların ve sizin de üzerinize olsun
Allah razı olsun değerli öğretmenim sizde benim dünya ahret kardeşim abimsiniz..
Tüm dualarınıza amin inşaAllah diyorum.İnşaAllah yurdumuzda heryerde insanlar tüm soydaşlarımız din kardeşlerimiz düzelir gafletten uyanırlar..You tube dan izliyorum haberleri.Burası ve antoloji deyim şiirler ekleyip bazanda şiirler okuyorum..Tüm dünya genelinde herşey günden güne herşey pahalanıyor Allah yardımcımız olsun..Ev almak araba dahi almak çok zorlaştı..İnsanların hali ne olacak bilmiyorum..Allah bizleri yoksullukla, açlıkla, susuzlukla, çaresizlikle, başkalarına boyun eğdirmesin .Allah kendisinden başkasına muhtaç etmesin bizleri..Üzülmek ve dua dua yalvarmaktan başka şey gelmiyor elimden..
Sizden dua almak ne güzel uzakta yazılarım ve şiirlerimi okuyup dua edenler olduğunda bende misliyle dua ediyorum..
Peygamberimiz HZ MUHAMMED s.a.v. din kardeşlerinize gıyaben ettiğiniz dualar en çok kabula şayan dualardır, dualarınızı artırın demiş.
Aynı şekilde misafir anne baba hasta masum gariplerin duaları da öyle..Böyle zamanlarda duaları artırmak çok güzel ..
Yaz mevsimindeyiz gün güne uymuyor birgün sert soğuk fırtına diğer gün yağmur aniden çok sıcak olabiliyor..
Zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumunuz için teşekkür ederim..
Allah a emanet olun uzaklardan yurdumuza selamlar selam ve dua ile..
Yeganem
Aleyküm selam ve rahmetullahi ve berakatüh,
Allah ın selam ve rahmeti bereketi tüm inananların ve sizin de üzerinize olsun
Zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumunuz için teşekkür ederim selam ve dua ile.