Sabırla va Zamanla Koruk Olgunlaşır Yeme Kıvamına Erişir
Yazının nihai noktası hamlık ve olgunluğa çıkacak. Sonrasında bir mesaj verecek. Hamken zamanla olgunlaşıp, kıvama geleceğiniz döneme ilişkin olacak.
Korukluk ve olgunluk meselesi buna yöneliktir. Koruk nasıl ekşi ve kekrekse tadıldığında gerçek tat yoksa zamanla dönüşerek gelişerek, kimyası farklılaşarak, fiziksel bakımdan tama ererek yeme olgunluğuna ulaşıyorsa insan da koruk misalidir. Gerçek olgunluğa zamanla sabırla ulaşır. İşlene işlene belli bir kıvama gelir.
...
Sabırla koruk olgunlaşır yemelik meyve olur derken doğada hiç bir şeyin bugünden yarına nihai formuna ulaşmasının mümkün olamayacağına ilişkindir. Bu, buradan insana işarettir. İnsan gelişimini en uzun süreçte tamamlayan bir varlıktır. Farklı evrelerden geçerek gelişir. Fiziksel gelişimi ruhsal ve psikolojik gelişim takip eder. İnsanda hem fiziksel hem de kişisel gelişim evreleri vardır ve bu dönemler aşılarak ancak belli bir yere ulaşılır.
... ...
Sabır ve zamanla bir kıvama erişiriz. Hamken olgunlaşır, işlenir işlenir insanı kamil sıfatına ulaşırız. İşte orada varlığı ve insanı anlarsınız, dünyayı kainatı, geceyi gündüzü anlarsınız, içinde yaşadığınız toplumu ve başkalarına olan sorumluğunuzu anlar ve kavrarsınız. Haddinizi aşmamayı öğrenirsiniz. Kendi sınırınızı bilir hale gelirsiniz. Almadan çok vermeye yönelirsiniz. Şükretmeyi bilirsiniz.
Kemal GÜL
23.01.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.