- 250 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Temel Meselemiz Yani İnsanımız ve İnsanlıkla İlgili Mütalalar
Bugünün meselesi kişisel ve ülkesel olarak ekonomi görülse de yani geçim, gelir gider, üretim tüketim, faiz döviz, istihdam gibi hususlar gündemimizi belirlese de işin özü insandır. İnsandan kasıt onun hayata hazırlanması, donanımı, birikimi, hayatı anlaması, geleceği okuması, kendi ayakları üzerinde durmasıdır.
...
Biz bir yerlerde hata yapıyoruz. Hatadan ziyade bir takım şeyleri gereğince yerine getiremiyoruz. İnsanımızı yetiştirmede yetersiz kalıyoruz. Eskiye nazaran okumuşumuz, en azından temel eğitimi tamamlamış hatta onun üzerine üniversite bitirmiş, master doktora yapmış olanımız çok daha fazladır. Ancak insanımızda bir şeylerin yetersiz olduğu gerçektir. Yani toplum eğitim ve bilgi düzeyinde mesafe katetmiş ancak birbirini anlamada yetersiz kalmıştır. İşte bu nedenlerle insanımız maddeyi önceliğine almış, manevi değerlerden uzaklaşmış, hatırı gönülü terk etmiştir. Mutsuzluk sevgisizlik o nedenledir. Hayattan tat alamama, insanı anlamama bu gibi nedenlerledir. Gasp, hırsızlık, şiddet, tecavüz, adam öldürme, kadını dağa kaldırma bu gibi hususlardandır.
...
Bizim bu işe bir çözüm bulmamız gerekir. Adamakıllı bir düşünmemiz sonrasında eğitimimizi bu yönlü ele almamız gerekir. Önce insan ve toplum dememiz gerekir. Bilgi yüklemekten öte onlara yaşamın güzelliğini sunmamız gerekir.
...
İnsan değerlidir. Kainatın bugün için en önemli varlığıdır. İnsana yapılan yatırım eşsizdir benzersizdir. Çağımızda insanlık bir nevi hastadır. İnsani değerlerden yoksundur. İnsanımızı ve insanlığı düşürüldüğü bu durumdan çıkarmak en önemli insanlık vazifesidir.
Kemal SEYFİ
23 01.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.