Kazan Kazan ve Kaybet Kaybet Formulü Üzerinden Bir Değerlendirme
Kimi zaman bir tercihte bulunmak durumunda kalırsınız. Ya kazan kazan veya kaybet kaybet dersiniz. Tercih elinizde olmayabilir, sizin iradenizle yürümeyebilir, gönlünüz kazan kazandan yana olsa da kaybet kaybede sürüklenirsiniz.
...
Dünya ve insanlık bu iki yaklaşım üzerinden yürür. Birliktelikler, ilintiler, örüntüler, ittifaklar, oluşumlar zorunluluktan olabileceği gibi itekleme boyutlu olabilir veya hür iradeyle bir tercihte bulunulur. En basitinden en karmaşık olana bu iş böyledir. Eş seçimi bile böyledir. Evlilik hadisesi dahi kazan kazan formülü üzerinden ilerler. Rıza ile kaybet kaybede kimse eğilim göstermez ama mücbir sebepler sizi buna sürükler.
...
Yalnız yaşamda hep kazan kazan veya kaybet kaybet hadisesi yoktur. Şartlara, dönem ve devirlere göre bu iki yaklaşımla karşılaşırsınız. Her iki hususu yaşamak durumunda kalırsınız. Dünya inişli çıkışlıdır. Bazen kimi şey istediğiniz gibi gelişir çoğu şeyse zıttı yönde gerçekleşir. Yani hayat hep istediğiniz gibi gitmez. Bazen kazanır bazen kaybedersiniz. Kimi zaman orta yolda düz bir rotada ilerlersiniz. Bu yolla çok şey edinemez ama fazla bir şey de kaybetmezsiniz. Yani ne kokar ne bulaşırsınız. . Yaralı parmağa işemezsiniz. Birilerine ne faydanız olur ne zararınız dokunur. Sorunsuz bir yaşam sürersiniz. Fersah fersah yol gidersiniz ve bir ömrü böyle tamamlarsınız.
Kemal GÜL
22.01.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.