- 317 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Altının İmtihanı Ateşledir Adamınki Kadın Kadınınki İse Parayladır Yanılgısı ve Açmazı
Altını andıran maddenin altın olup olmadığı, nasıl ki ateşe dayanıklılık derecesi ile anlaşılırsa bir kişinin değeri de sıkıntılara katlanma, zorlukları yenme ve benliğini koruma gücü ile ölçülür Altının imtihanı ateşledir, adamınki kadın, kadınınki ise parayladır.
…………………….
Altın ateşe tutulduğunda, altından körüklendiğinde, harlanıp alevlendiğinde, eritilip kaynatıldığında nasıl ki altın altınsa; adamda kadınla denenir. Zaafı var mı yok mu test edilir. Eğilimi varsa kadın ileri sürülür. Kendisine tezgah kurulur. Bu yolla yanlış yaptırılır. Örnekleri çoktur, oldukça yaygındır.
…………………….
Kadınsa para peşindedir. Adamın adamlığından öte gözü onun malında ve servetindedir. O bakımdan adamın kendisinden ziyade sahip olduklarındadır. Gelecek gördüklerindedir.
……………………..
Her kadın için geçerli değildir bu husus ancak bu nitelikte önemli bir kitlenin olduğu da dikkate alınmalıdır. Kimisi adam olsun çulsuz çuvalsız olsun der, kimisi boy pos, kimisi ise kat yat ister.
……………………
Adamsa kadınla yanlışa sürüklenir. Tutulup vuruldu mu, ateş bacayı sardı mı gözü hiçbir şey görmez olur. Çoğu zaman bu yolla birilerine yem olur. Ya banka soydurulur, ya biri vurdurulur. Adam içerdeyken kadın işi tezgahlayanlarladır, kendisini ileri sürüp işi gördürenlerledir.
Kemal SEYFİ
20.01.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.