- 294 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Akletmek farketmiştir 41
Mehmet efendi:bir gün gelir zamane sohbetini yaparız ,şimdi zaman aşkı gösteriyor yunus efendi bize gördüğü rüyalardan bahsetsin biraz oturup hayra yoralım.
Yunus efendi: bize düşen siz kocamış kalın ağaç tutmuş kemiklerinizi lafa tutmamak doğrusu;ama lafız agza geldi sohbet kuralım şimdi ,bir rüyayı anlatayım sizin istek ve arzunuz üzere.
Dün gece yattım; uykumda battaniye altındaydım başımın altında ellerim içgeçirmiş hâlde bekliyordum.rüyamda gavs ı allah deyu deyu diye diye büyük bir içi nurlu bir yerden içeri girdim.Gözlerim sadece Allah’ı görme arzusu içindeydi ve girdimde sadece Gavs ı Allah deyu deyu diye diye geçiriyordum, virdimi değiştirip değiştirip Yusuf’un kuyusuna girdigimde de Allah bana geçip geçip girebilmek için bir aşkla girmemi istedi ve girdim kuyuya,sonra büyük nurlu buhranlar ile namazda duran koca koca evliyâlar gördüm.
Sonra uyanık haldeyken ölümün tepesinde azrail kılıcını dayamış halde izliyordu belli bir vakte kadar seyredalırken kedi sunmasıyla ruhumu almaması gerektiğini anlamış ve uyanarak namazda durdum affınızda Mehmet efendi tam da böyleydi rüyam..
Mehmet efendi: şasırmiş halde son olarak Allah sana kendini gosterdi mi?
Yunus efendi:benim gördüğüm en son bir bebek ağlayışıydı.Bebek ağladiğında korkarak endişe ettim birşey oldu diye;ama tam olarak görmedim Gavs i Allahı ..
Sükût içi de elim ayağım durgun;ağzım kafeste vurgun asmalarla kaldım.
Mehmet efendi:vurgun bir leylak açı açına kuzuya gider kuzu onu yemeden o kuzuyu yalayıp yapraklarıylan kötü duygulara bırakıyor.
Nazif efendi:Bir adam derinden düşünürken eli elinde kalır şaşa kaldım Allahı görmüş gibi olduk sizin anlatımınızla.
Mehmet efendi:adam seni görmediğini görünce sıkılgan kalarak ailesine mal yapmış.sen bir sır varken elinde ailene mal yap düşün gözlerinle gördüğünü görmeyenler var.
Sadece sabret bir türküyle dağıt git mal közlerinde
Her kılığa girer şeytan sen yine bir alime sor.
Nazif efendi:güneşe yaşlanırken elim elma tutmuyor yunus efendi çocuklar elimde yanar bir düğün ki sorma yanında değilim diğer çocuk kalmış gözlerinden öptüğüm.
Ama sır gelince kibirlenme sırrına eşlik ettiğin fena ketum olmalı..
Mehmet efendi:Bir gözlük aşk öyle güzeldir ki züleyha olana bir bağ ile
Kuyudan korkmayana bir yusuf ile
Huzurunda ölmek isteyene bir boğacak kadar muazzamdır.
Simdi;kıyamet ikidir bir bu dünyada İsaylan bir bizim dünyamızda nisaylan kopar
Allah nice evliyalara kendini göstermek için bir bebek esnasında gösterir kendini.
Sen yine bir alime danış.son yolculukta ölmeden önce ölmüşsun sırdır türbesi kurulan bir adam döküntüce abesle iştigal olmaz..
Yunus efendi:Bir aşk yanar dilinde bir meşk şeyda yapar beni adıma değil türkü yanar seni kendimde sulak kaldıran; aşk muazzam bir ışık dediğin gibi..yanan yakan ve de kendini zikir ettiren
Mehmet efendi:sordum ışık ile aşk bir elinde güven Allah’a bir dilinde yalvar
Söz ver bir daha yatarken dua etkiyeceksin bana.
Yunus efendi:bir aşk sırrı ilâ sır senden çıkınca d’okuyanı çok olur.simdi sırrım kapıda bekliyor.
Ne beklersin.
Nazif efendi:yol bulanın yolu bulunur dert etme sor birine aklını bulsun derdine dermanını..
Mehmet efendi:birine sordum altın gibi geldi üstüme beni dinle okulunu oku düşünme yaramı.
Yunus efendi:sor bana yerimi aşkta türbe miyim yâ hu
..
Gezgin imgeler...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.