- 228 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HERKES MİSAFİR ŞU YALAN DÜNYADA
HERKES MİSAFİR ŞU YALAN DÜNYADA
Misafir, ziyaret eden, bulunduğu yerde kalıcı olmayan, gelip geçici olduğunu bilen ve bu duruma uygun hareket eden kişidir. Bu yüzden misafirliğe giden kişi, ev sahibinin işine karışmaz, karışamaz. Karışırsa hoş karşılanmaz. Ancak ev sahibi misafire hürmette kusur işlemez, evinin en saygın kişisidir ve ona göre iltifat ve ikramlarda bulunur.
Misafirlik bizim için önemli bir kurumdur. Misafir de ev sahibi de bunun farkındadır. Misafir, konuk olduğu yerde ne kadar ikamet edeceğini ve ağırlayanlara karşı nasıl davranacağını da iyi bilir. Hane sahibi de misafiri bir veli nimet görür, yokluklar içinde bile olsa, ikramının en güzeliyle muamele eder.
Misafirlik insanoğlunun genetiğinde gizlidir. Bu nedenle olsa gerek insan, bu dünyada misafir olduğunu bilir. Bütün bu ikramların, değerin, baş üstünde tutulmanın yani eşrefi mahlukat olma mertebesinin ev sahibi tarafından verildiğinin farkında/dır/olmalıdır. İnsanoğlu misafirliğinin farkında değilse zaten haddi aşacak, ev sahipliğine soyunacaktır. Hal böyle olunca ev sahibi bundan hoşlanacak mı? Hayır. Ancak ev sahibi sabreder, hoş görür. Yine de ikramda ve iltifatta kusur etmemeye çalışır. Ancak bu durumdan ev sahibi memnun olmadığı için misafir de çok memnun olmayacaktır. Böylece her iki taraf da huzursuz olacaktır.
Bizler de bu dünyada misafir değil miyiz?
Zaman ve mekân, canlı ve cansız, hayal ve gerçek hepsi fani, yalan, gelip geçici… Hepsi, her şey misafir... Bugün var yarın yok…
İnsanoğlu yaratıldığı günden bu zamana kadar bunun farkında. Ancak misafirmiş gibi davrandığını göremiyoruz maalesef. Bazen ev sahibi, bazen de ev sahibinin işine karışan misafir gibi… Haddi aşmamak gerekir. Misafir misafirliğini bilecek. Belli ki misafirliğin önemini bilmeyen, misafirden ve misafirlikten hoşlanmayan insanlar böyle davranıyor. Misafir olduğunu bilen insan ev sahibinin işine karışmaz. İltifat ve ikramlardan dolayı teşekkürünü ifade eder. Aynı zamanda sevgi ve saygısında devamlıdır.
Son devirde misafir sevmeyen, misafirlikten hoşlanmayanların da çoğaldığını görüyoruz şu yalan dünyada. Misafirlik sosyal bir müessesedir ki insanlar birbirleriyle en güzel iletişimlerini bu sayede gerçekleştirirler. Öncelikle; akraba ve hısım arasındaki misafirlikler çok daha önemlidir. Bunu terk edenlerin başına daha ne felaketler gelecek ilerleyen zaman içinde görürler. Arkadaş, komşu, mesai arkadaşı, bunlarla olan misafirlik ilişkileri de toplumsal birliği ve beraberliği güçlendirecektir.
Misafirlik birlik ve beraberliği, dostlukları pekiştiriyormuş demek ki…
Şu yalan dünyada misafir olduğunu bilmeyen, bilip de aldırış etmeyen kendi bilir… Zaten herkes kendi bildiği için kendi hesabını da kendi verecektir ya… Fakat anne baba, eş dost, hısım akraba, arkadaş olanlar da birbirlerine bunu hatırlatmalı değil mi? Sılayı rahim, misafirlik müessesesinin bir başka yönüdür ve dinimiz bu konuya çok önem vermiştir. Hazreti İbrahim’in misafirsiz sofraya oturmaması düşündürücü değil mi? Emri bil maruf, nehyi anil münker ( İyiliği emretmek, kötülükten sakındırmak) özellikle yakınların birinci görevidir. Tabi bunu yaparken de kurallarına riayet etmek gerekiyor…
Neyse, her halükarda bu dünyada misafiriz. Misafirliğimizin bu dünyada ne kadar süreceğini, ne zaman sona ereceğini sadece, bütün varlıkların gerçek sahibi, yaratıcısı bilir. Yani bizim ev sahibinin işine karışma gibi bir lüksümüz yoktur, olamaz da… Kaldı ki şu yalan dünya da misafir evrende. Bizler de misafirde misafir…
Misafirliğimizin mübarek, hayırlı ve mükâfatlı olması dileklerimle...
Misafir olduğunu bilen ona göre davranan, bütün misafirlerle dostça, kardeşçe geçinen ve bunu başaran herkese saygı, sevgi ve dualarımla…
Nimete şükredendir gerçek misafir olan
Haddi aşmamak gerek, Hakk bâkî dünya yalan 03.03.2019
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.