- 290 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Dünya İnsanı ve Şairi Nazım Hikmet İyi ki Doğmuşsun
Büyük şair, iyi ki doğmuşsun! Senin olmadığın veya gelemdiğin bir dünya da kelimeler gerçekten aciz ve kifayetsiz kalacak kadar zavallı olurdu.
Sensiz bir dünyadan geçmek istemezdim. Seni okumak, anlamak ve her gün yeniden bir şiirine gözatmak, her gün yeniden doğmak ve umutsuz şu kara günlerde ışığı aramak bile bir erdemdir. Saygılar sana, seni doğuran anaya! Saygılar, sana kominist ve sosyalist bilinci aşılayan üstatlara …
Saygılar, senin benim şairim olman için beni eğiten sosyalist devrimci abilerime, yoldaşlarıma, devrim uğruna şehit düşen onbinlerin anısına! Dünya tarihinde, dünya klassik şiir anlayışında dünnyanın en büyük üç şairinden birisi olan Nazım Hikmet, yine dünya insanlık tarihine ait olmuş ve olacak olan yegane şairdir. Nazım Hikmet’i mikro milliyetçilik ya da makro milliyetçiliğe indirgeyerek ona saldıranlar, aslında onun şiirlerini okumayan ya da okudukları halde anlamayan burjuva milliyetçileri ve kendini aydın sanan cahillerin silkeledikleri tozlardan kirlenmeyecek kadar engin bir derinliğe sahiptir. Büyük şair iyi ki, doğmuşsun ve ben seni okuma şerefine nail olmuşum.
Ömrünün en güzel yıllarını insanlığa adayarak yıllarca cezaevinde yatan, Atatürk’e bile kafa tutan, sapla samanı birbirinden ayıran, eşitlik, özgürlük, adalet, aşk, acı, hasretlik, umut, iyimserlik … vs gibi kavramların evrenselliği için mücadele eden, dil, din, ırk, etnik ayrımcılık yapmadan herkesi kucaklayan şiirler yazan büyük şair, düşünür, sanat adamı, eleştirmen ve yoksulluğun en büyük düşmanı olan sen, Nazım Hikmet, seni saymayan herkes sosyalizme, esitliğe, özgürlüğe karşı duran ya da bu kavramların içinde ki güzellikleri kafalarına sığdıramayan sığ fikirli insanlardır.
Seni övmeye veya yüceliklere taşımaya hiç gerek yok, sen zaten yeterince yücesin. Şahsım adına senisz bir dünya da yaşamak bana yaşanacak en büyük fakirlik olarak gelirdi. Sana saldıran faşistlere ve milliyetçlere, ırkçılara, gericilere ve yobazlara cevabı verecek, o kadar şiirin var ki, o şiirlerinden bir tanesini bile okuyanlar adam olmaya başlıyor demektir.
Saygılar varlığına ve anılarına!
Sosyolog Hasan Hüseyin Arslan – 15.01.2022
Saygılar varlığına ve anılarına!
Sosyolog Hasan Hüseyin Arslan – 15.01.2022