- 295 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sıfır Noktası; Başlamak mı? Son mu?
Zaman derler içinde sonsuzluk bulunan, sonu olmayan zaman bir varsın bir yoksun.
İki köyde yaşayan aileler birbirlerinin işlerine koşarlar.Bir Mehmet ağa kendini ve ailesini cok seven sazını çalıp oynatmasını seven sesi aşıkları dinlettiren, Sevdigi Selver hanımı dillere destan güzeller güzeli , iki güzel sırma saçlı kızları biri aslan gibi cesur biri uysal
Selvi boylu hatice anne koyuna yollar , kücük ama cesur aslan kadriye annesine yardım eder babasına yardim eder, Baba ile at binmeyi sever avlanmayı sever hani derlerya erkek gibi yetiştirir oglu olmadıgı icin. Okumayı sever müzigi sever at binmeyi sever hani yörük kızı agasını çeker.. Zaman ilerler biri 6 biri 8 yaşlarında girerler kaderleri biran da alt üst olur... Emmi oglu diye sevdikleri yigenleri amcasını uyurken tek kurşunla vurmuştur uykusunda , kapıyı üzerinden kilitleyip kaçmış ve başka birini iftira ile hapse düşmesini neden olmuştur.
Dünyaları yıkılan ailenin birde ellerinden mal varlıgını dolandırarak aile dedikleri amcaları dayıları ellerinden bir bir alıp yapayalnız bırakmışlardır. Selver hanım tek başına dağ başında iki kızı ile kala kalır.. Zaman onları derleyip toplayacagına Selver hanımı sevgisiyle kandıran bir adam kızlarını başkalarını başlık parası ile satmaya kalkar . Bunu ögrenen hatice izmire akrabasının yanına gider bir işe girer çalışır. Tam düzen kuracak sevdigi ile nikah masasında nikahı kıyılacak üvey baba sürükler ve köye götürür kendinden yaşca büyük birine nikah kıyarlar hayatına karartmaları yetmiyor sevmedigi yaşlı bir insanla evlendirmeleri hasta olmasına neden olur.. Bu adamdan bir kızı olur..Adını Nurten koyar ki hayatı güzel olsun..
Kadriye daha 12 yaşında işe gider elinden anası parasını alıp üvey babaya verir ihtiyaclarını karşılamaz ... Ah Mehmet ağa nerdesin kızlarını el üstünde at üstünde taşırken sen kınalı kuzularını kıyamazken ah ah nerelerdesin baba diye ağlaması inceden inceden sızan gözyaşları ah babacım diye içinden haykırır. Bir köyden çalışmaya gelen ailenin oğlu göz koyar Kadriye’ye ailesini yollar fakat gönlü baskasındadır küçük hanımın ama gönlünün sahibi asker olmuş , asker yolu bekler. Üvey baba katlanamaz var yemez herif başlık parası ister alır ve haber vermeden gider... Selver hatun gözü birsey görmez ne derse yapar kızın yaşını büyütürler fakat bunlardan bi habersiz küçük hanım işe gider gelir.. Bir gün eve kalabalıl misafir gelir kahve yapar cay yapar fakat söz istemeye gelince anlar kendisini ilgilendirdigini hemen dışarı çıkar . Misafirlerin atlarını salar, pabuçlarını dereye atar , kendide gider bir agaca tırmanır saklanır. Zaman ilerledikçe yoklugu fark edilir aramaya çıkarlar bulamazlar jandarmalar arar .. Sonunda Jandarma bulur fakat eve gitmek istemez , sebebini sorar korkarar cevap verir . Sonra seni kimseye verdirmeyiz der aileden de söz alırlar tabiki o sözler bir yere kadardır ..
Aile bir dügüne davetlidir. Hazırlanırlar prenses gibi olur görenin gözü kalır. Dügün yerine gelirler evet bir gelin damat var egleniyorlar.. Birden Kadriyenin dili tutuluyor konuşmaya çalısıyor olmuyor. Bir odada beklemesini söyler annesi ardından kalabalık bir toplulukla içeri girerler biri hoca biri kocası olacak İbrahim ağa ve iki şahit ve digerleri şok üstüne şok ne yapacagını şaşır heryerini sarmıslar eli silahlı dışarıda adamlar kaçmasını engellemek için. Malesef imam nikahları kıyılır gece orada kalırlar . Sabah erkenden kestelliye inerler resmi nikah kıyarlar büyüklerin izni oldugu icin ses cıkartamaz zaten sesi de yoktur dili tutulmasının sebebini sonradan ögrenir ki büyü ile baglamışlar ah kader ah...
Yıllar gecer 15 yaşına gelir ve hamile kalır. Eşinin ailesi öyle kalabalık ki 5 ögün yemek yapar çamaşır yikar ekmek yapar . Yorulmak bilmez maşallah herkes cok sever .. Zaman ilerledikce babasından kalan yerleri eşi ve annesi satmaya başlar. Alaşehire taşınırlar Hacıbey mahallesinden bir ev alırlar mutlu olmaya çalışır . Bebek doğar Eşref adının koyarlar. İki yıl sonra Bir bebek daha olur Vedat koyarlar adını bereketiyle gelir dünyaya 15 dönüm bag alır babaları hersey güzel giderken İbrahim’in kardeşleri gelir yanlarına bunları sömürmeye başlar . Sonra ev tutarlar onları ayırırlar . Zaman gecer 3 yıl sonra İbrahim aga evi satar ova diye merkezden ev alır cahil insan ne bilsin kaderin ve insanların yapacaklarını... devamı sonra...
Selma Akyüz 15 Ocak 2022
Saat 01:32
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.