- 320 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR HAFTA NE Kİ
BİR HAFTA NE Kİ
Hamam böceklerinin varlığı yaklaşık 300 milyon karbon demir çağına dayanır yıldır.
Hamam böceklerini ne kadar tanıyoruz?
1.Amerikalı olanların
alkollü içeceklere, özellikle biraya ilgisi olduğu gözlemlenmiş.
2.Bu böcekleri alkol ve glikoz karışımının onları cezbettiği düşünülüyor.
3.Bunlar metabolizma hızlarını düşürerek, beslenmeden yaklaşık bir ay yaşayabilirler. Fakat hamam böcekleri için, su yaşamsal önem olarak birinci sıradadır. Bu nedenle su kaybına karşı nefeslerini tutmayı biliyorlar.
4. Kendi vücutlarından daha dar alanlarda yaşayabilirler.
5.Tüm hamam böceklerinin dokunmaya duyarlı tüyleri vardır. Bunlarla sığınacakları yeri algılamaya çalışarak bu bölgelere yavaş yavaş sürünerek yerleşirler.
6.Hamam böceği zamanının %75’ini dinlenerek geçirir.
7.-40 dereceye kadar soğuğa dayanabilirler.
8.Bir hamam böceği, nefesini 40 dakika tutabilir. Sık sık su kayıplarını düzene koymak için nefeslerini tutarlar.
9.Suyun içinde bir saat yaşayabilir.
10.Hamam böcekleri bir saatte 5 km kadar koşabilirler ki, bu da tüm eve hızlı bir şekilde mikropları ve bakterileri yayabilirler demektir.
11.Yeni doğan Alman hamam böcekleri, 36 gün içinde yetişkin hale gelirler. Alman hamam böceği, hamam böceklerinin en yaygın olanıdır ve birçok kişide alerjik reaksiyonlara ve bazı hastalıkların ortaya çıkmasına yol açar.
12.Bir toz tanesi büyüklüğündeki bir günlük bir hamam böceği, hemen hemen yetişkinler kadar hızlı koşabilir.
13.Dünyanın en büyük hamam böceği Güney Amerika’da yaşayan kanat uçları arası 30 cm uzunluğundadır.
14.Kafaları olmadan bir hafta boyunca yaşayabilirler.
Böceklerin segmentli vücut yapıları olduğundan, bu segmentlerde oksijen girişini sağlayan küçük delikler bulunur. Yani nefes almak için kafaları gerekmez. Yalnızca ağızları olmadığı için bir süre sonra susuzluktan ölürler. Diğer hayati fonksiyonlarını kontrol eden organları ise zaten gövdelerinde yer alır.
15.Hamam böcekleri soğukkanlıdır.
16.Bir ay yemek yemeden yaşayabilirler. Fakat susuz ancak bir hafta dayanabilirler. Bu gerçekler, bunların dünyadaki en uyum sağlayabilen yaratıklardan biri olduklarını kanıtlamaktadır ve bu nedenle de hamam böceklerinin yok edilmesi oldukça güçtür. Eğer bir yerde bir taneye rastlarsanız bilin ki salgıladıklari fenemonlar sayesinde birbirleri ile iletişim halindeler, besin kaynağı bulunduğunda bu iletişim aktifleşiyor.
Birçok ev sahibi, hamam böceği alerjenlerinin tetiklediği alerji ve astım dahil, hamam böceği enfeksiyonlarıyla ve bunların yaydığı mikroplar, bakterilerle ilişkili olan sağlık ve güvenlik risklerini bilir. Ancak, bunların oldukça garip davranışlar ve yaşam taktikleri sergileyen, oldukça ilginç ve dirençli böcekler oldukları yaygın olarak bilinmeyebilir.
Evinizdeki hamam böceklerinden kurtulmak için, uzmanlar yiyeceklerin açıkta bırakılmamasını ve uygun şekilde saklanmalarını önermektedirler. Bunlarla mücadele, sağlık ve güvenlik nedenleriyle oldukça önemlidir.
Hamam böcekleri birçok ülkede besin kaynağı olması sebebiyle üretim çiftlikleri de var. Çin’de talep çok arttığı için birçok üretim tesisleri kurulmuş.
Besin olarak tüketilmesinin yanı sıra, hamam böceği tozu bazı kozmetik şirketleri tarafından da kullanılıyor. Tüm dünyada, 4.000 den fazla türü vardır.
Hamam böceği kafası olmadan bir hafta yaşayabiliyormuş. Bu da bir şey mi?
Bence bu konuda rekor insanlara ait. Çünkü beyni olmadan veya olsa bile kullanmadan bir ömür yaşayabilen insan sayısı azımsanmayacak boyuttadır... Esen Kalın
ALLAH’ın rahmet ve selameti üzerinize olsun...
(A.Hktnkçmz)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.