Tarikatlar.!
Temelin de güç devşirme mantıklı oluşum sevdasında olanlar tarafından teşkil edilmiş ve desteklenmiş gayri insani yapılanmaların,
Toplumda hüsnü kabul görmesi için cemaat ve tarikat adı altında servis edilen yapılanmalar olarak tarif edebiliriz.
Potansiyel alıcıları da toplum katmanlarında yer edinme derdi ve tasasında olan statü peşinde koşan emeksiz kazanç ve çıkar edinimi sağlayama çalışanlar.
Dünyanın her coğrafyasında varlıklarını bir şekilde sürdürmekteler bu tür yapılanmaların hiç bir şekilde insani hedef ve amacı yoktur.
Tamamen güç çıkar ve menfaat temellidir.
Hepsinin ortak noktası oltalarında ki yem "din" dir.
Bu tür yapılanmaların önünü açan ve gerekse destekleyenlerde hükümranlık sevdasında saltanatlarının ikamesinde kalıcılığı esas almış zihniyet sahipleridir.
Toplumlar üzerinde etkili olabilmelerinin yegane yolu inanç adı altında bireysel özgürlükleri baskılamaktır.
Devlet ve bu tür yapılanmalar her zaman kazan-kazan esası temelli ilişki kurmuşlardır.
Evrensel ahlak kurallarını hiç bir zaman önemsememişlerdir,
Engel teşkil eden düşünce yapısına karşı acımasız yöntemler kullanırlar hiç bir kural ve yasa tanımaz bertaraf ederler,
Bir gün insanlığın bu sorunun üstesinden geleceğine inanmak istiyorum..!
YORUMLAR
En’âm Suresi 159. Ayet
Dinlerini parça parça edip guruplara ayrılanlar var ya, senin onlarla hiçbir ilişkin yoktur. Onların işi ancak Allah'a kalmıştır. Sonra Allah onlara yaptıklarını bildirecektir.""
Resûlullah (s.a.) şöyle buyurdu: Yahudiler yetmiş bir guruba ayrıldı, birinden başka hepsi cehennemdedir. Benim ümmetim de yetmiş üç guruba ayrılacaktır, birinden başka hepsi cehennemdedir. «O kurtuluşa eren gurup kimdir ya Rasûlallah?» sorusuna cevaben: «Onlar benim ve ashabımın gittiği yoldan gidenlerdir» dedi.
Ayet ortada peygamberimizin verdiği örnek de ortada kim nereye girerse girsin.
Yani Allah yasaklamış akletsinler.
Bu cümleye,
"Devlet ve bu tür yapılanmalar her zaman kazan-kazan esası temelli ilişki kurmuşlardır." İtirazım var.
Devlet kurmamıştır, iktidar olanlar, iktidarlarını idame ettirmek için kurmuştur. Halbuki devlet mefhumu, partiler ve iktidar üstü bir tanımladır. ya da öyle olmalıdır. Hele hele günümüzün mafya ile kol kola yürüyen iktidarı asla devleti temsi etmemeli.
Sevgilerimle.