- 406 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KEM ALETLE KEMÂLÂT OLMAZ
KEM ALETLE KEMÂLÂT OLMAZ
“Kem aletle kemâlât olmaz.” Atasözü
Hangi işi yaparsak yapalım, kendimiz ne kadar iyi bir usta, işçi, memur olursak olalım, yapacağımız işte kullanacağımız alet de sağlam, kaliteli ve kusursuz olmalıdır. Aksi takdirce çıkacak malzeme kusurlu olacaktır.
** ** **
Televizyon kanallarından izlediğimiz bir sürü olumsuz olaylar... Aklımıza hayalimize gelmeyecek şiddet, sosyal bunalım neticesi ortaya çıkan olumsuzluklar, intihar, katliam vs…
Birinci gün aşkından deli divane olan kişi ertesi gün sevdiği kişiyi acımadan katledebiliyor. Okullarda gençler birbirini, bir anne yeni doğmuş bebeğini işkenceyle acımadan öldürebiliyor. Kardeş kardeşi evlat babayı, baba evladını hiç düşünmeden katlediyor. Ahlaksızlık – fuhuş, aldatma, taciz, madde kullanımı, vb.- haberlerine girmiyorum.
Neler oluyor? Nereye gidiyoruz? Kim getirdi bu hale bu insanları, kim yetiştirdi?
Bir yerlerde bir sıkıntı var ve bu sıkıntıyı herkes biliyor. Biliyor bilmesine ama herkes topu taca atıyor. Yani sorumluluğu hep başkasına atıyor.
Bu durumdan kim sorumlu değil ki? Anne baba mı, öğretmenler mi, siyasetçiler mi, medya kuruluşları mı? Kim sorumlu değil? Bunlardan hangisinin kabahati yok ki bu işte? Hepsi sorumlu ve suçludur. O zaman bu sorunu merkezinden çözebiliriz demektir. Ancak bireysel çabalar bu sorunu halledemeyecektir. İş birliği içinde, topyekûn bir seferberlikle ancak bu sorunların üzerinden gelebiliriz. Tabii gerçekten bu sorunu çözmek istiyorsak… Eğer böyle bir derdimiz, sıkıntımız yoksa her şey güzel ve güllük gülistanlıksa, denilecek ve yapılacak bir şey yoktur. O zaman gelecek nesillere Allah selamet versin diyebiliriz.
Görülen o ki eğer böyle devam ederse çok sürmez toplumsal bir anarşinin içinde buluruz kendimizi. Zaten gençlerimizin tavır ve davranışları anarşizmin ayak seslerini duyuruyor bizlere.
Kör gözlere, sağır kulaklara ve idrak yoksunlarına duyurulur…
** ** **
Anne babalar; çocuklarını güzel ahlak ölçüleri çerçevesinde terbiyeli, saygılı, hak hukuk ve adalet ölçüleri içinde, âdâbı muâşeret kaidelerine uygun şekilde yetiştirmeli.
Öğretmenler; kendilerine emanet edilen bu çocukları, ilim, irfan sahibi, olayları doğru yorumlayabilen, fikir üreten aydın insanlar olacak şekilde yetiştirmelidir.
Siyasetçiler; oy kaygısını değil, ülkenin ve bu milletin menfaatlerini ön planda tutmalı. Bütün fikirlere ve eleştirilere açık olmalıdır. Eğitim, devletin en önemli sorunu olarak görülmeli, çözümü için ciddi, siyasi kaygılardan uzak, köklü çözümler üretmelidir.
Medya kuruluşları; reyting derdinden kurtulmalı. Ülke menfaatleri doğrultusunda yayın yapmalı ve duyarlı davranmalıdır.
Anne baba iyi yetişmemiş, öğretmen görevini doğru yapmamışsa; siyasetçi popülist yaklaşımlarla ülke yönetiyorsa ve medya sorumsuzca yayın yapıyorsa ortaya güzel bir sonuç çıkmayacaktır.
Alet bozuk, aleti kullanan eller beceriksiz ve bu elleri yöneten akıl, yanlış hesap yapıyorsa ortaya düzgün malzeme çıkmayacaktır. O zaman çıkan malzemeyi neden eleştiriyor ve onlara kızıyoruz ki…
"Tahsil-i kemalat kem alat ile olmaz." (Nabi)
20.11.2018
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.