- 301 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Güç Yozlaştırır Mutlak Güç Mutlak Yozlaştırır
Güç baş döndürücü bir şeydir. Sarhoşluğuna kapılırsanız sizi alır sürükler, tanınmaz hale getirir. En güzel duygularınızı törpüler. Sizi siz olmaktan çıkarır, ne oldum delisi yapar. Güç sizin adeta aklınızı alır, ayağınızı yerden keser. Kerametin kendinizden olduğunu sanır hale getirir.
…………………..
Güç parasal olur, makamsal olur fark etmez. Siz eğer o kulvara girmişseniz dönüşünüz yoktur. Baştan bu muhasebeyi iyi yapmalısınız. Kendi kendinize sormalısınız, neydim ne hale geldim demelisiniz. Ayna tutmalı, özeleştiri yapmalısınız.
…………………
Güç var güç vardır. Gücün katmerlisi vardır. Hele hele mutlak güç varsa yozlaşma kaçınılmazdır. Öyle ki bu güç sizi şımartır, başkalaştırır, yalnızlaştırır. Yalnızlaşma kalabalıkların arasında yalnızlaşmadır. Dost görünen ancak samimiyetten uzak insanların kalabalığıdır bu. Güç elinizden kaçtığında etrafınızı hemen boşaltacak kalabalıktır bu.
…………………
Güç zehirlenmesi kavramı bununla ilişkilidir. Bizzat zehirlenme denilmesinin nedeni gücün menfiliğe dönüştüğünün ifadesidir. Gücü iyiye ve doğruya kullandığınızda iyidir ancak kötüye kullandığınızda büyük sorundur. Gücü iyiye kullandığınızda bir bilen, önder, lider olursunuz, kötüye kullandığınızda farklı şeylerle anılırsınız. Gücü kaybettiğinizde asla hatırlanmazsınız.
…………………
En güzel güç kontrol edilebilir güçtür. Gücü ne dilemeli ne de üstüne oturmalıdır. Güçten, hele hele mutlak güçten Allah’a sığınmalıdır.
Kemal SEYFİ
03.01.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.