- 239 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ABD'de İç Savaş Beklentisi
Staretejik Araştırmalar Enstitüsü’de yayımlanan bir makalesinde Sinan Tavukçu bir anket sonucunu ele almış. Buna göre " Özellikle gençlerin ABD demokrasisine olan inançlarını yitirmesi (%52) ve savaş beklentisi (%53), ABD’nin geleceği için hakikaten umut kırıcı.".(www.sde.org.tr_sinantavukcu) Zarara gülünmezmiş ama dünyayı karıştırırken kendi problemlerini görememiş olmalılar.
II. Cihan Harbi galibi olarak Almanya’yı böldüler. Japonya’da atom bombası denediler. Vietnam, Irak, Afganistan müdahale ettikleri bazı ülkeler. Birçok bölgede üsler inşa ettiler.Bütün devletlerin petrol, silah, ilaç alım satımında dolar kullanmalarını zorunlu kıldılar.
FETÖ ajanlarıyla özellikle SSCB’den ayrılan Türk Cumhuriyetlerinin kendi kontrollerinde olmasına çalıştılar. Hatta kızılderilileri kestiler, nesillerini kuruttular. Bir şairin dediği gibi: Aleme verir nizamat/Bin teseyyüb vardır hanelerinde!
Dünya halklarının hali ortada, birçok bölgede kan ve göz yaşı hakim. Suriye, Irak, Afganistan, Mısır, Ukrayna, Sudan, Lübnan, Myammar ve en son Kazakistan’da yönetim zafiyeti ve kaos sebebiyle halkların çaresizliği var. Bütün bunların sorumlusu yalnızca ABD’diyemeyiz elbette Ama bu süper gücün elinin uzanmadığı yer mi kalmış? Dünyaya hakim olanlar, az veya çok kan ve göz yaşından sorumludurlar.
Ülkemizde dış güçler deyişi başarısızlıklarına bahane üreten bazı siyasetçileri hatırlatabilir. Yine de dış güçlerin hiç bir şeye karışmadığı söylemek de makul olmaz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.