- 567 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
MEZAR TAŞLARI
Ey yolcu gitme biraz dur!
Bura da yatan bir nurdur.
Bu benim canım evladım,
Burda ki yatan oğlumdur.
Şu dünyada üç nesneden korkarım bir yoksulluk, bir ayrılık, bir ölüm!..Gerçekten üçü de çok zor! Yoksulluğa ayrılığa belki katlanabilir insan fakat o ölüm denen şey yok mu? Hatırladığımda tüylerim diken,diken oluyor.
Ölüm gelir akla, varın altı yok, yokun altı var. İnsanlara bir boşluk olur mezar! Ölenlerden,ötenin ötesinden, hiç yok bir haber. Düşünürüm acep ne vardır, o perdenin gerisinde, ötenin ötesinde? Perdeler açılıp perdeker kapansa! Fani alemden ukbaya bir pencere açılsa da insanlığın topu birden, o mabut perdenin ötelerindekini ah bir görebilseler!..İşte o zaman insanlık ne olduğunu görür,anlar,kendine gelir.
Ölümden çok korkarım! Aslında bu korku ölüm korkusu değil de o hesap verme korkusu, ahreti kazanıp kazanmama korkusudur. O korkularım beni mezarlıktan,mezar taşlarından uzaklaştıracağı yerde,aksine kendisine çeker beni!..
Nerde bir mezarlık görsem duygularım depreşir, ürperirim, irkilirim, tüylerim diken, diken olur. Mezar taşlarını görünce bende çok geniş sonsuz duygu hasıl olur. Hüzün, keder basar gönlümü acı acı kalbimi sızlatır mezar taşları. Mezarlıkları görünce derin, derin düşüncelere dalar ve irkilirim, bende ki oluşan o sonsuz duyguları ben bilirim!.. Bu duygular beni mezarlıklardan uzaklaştıracağı yerde aksine kendine çeker beni!..
Mezarlıkları gezer, tetkik eder, kendime sonsuz düşünme kaynağını temin ederim. Tefekküre dalınca, faniliği mi hatırlarım. Sonra korkularım bir den bire kay kaybolur. Mezarlıkta manevi hazza, huzura kavuşurum mezarlıktan uzun bir süre çıkasım gelmez.
Cuma namazını müteakip mezarlık ziyaretinde ölenlerin ruhuna fatihalar okuduktan sonra yine derin düşüncelere daldım. Öyle bir tefekkür ki, heykel gibi olduğum yerde donup kalmışım, kaskatı kesildim, vücudum san ki alçıya alınmıştı, kendimi donmuş gibi hissettim.
Mezarlık içinde dolaşıyor, mezar taşları tetkik ediyorum. Mezarların bazıları betonla belirlenmiş, bazılarının baş ve ayak uçlarına tahta dikilmiş. Bazı mezarlara mermer taş kullanılmış,itina ve özenle yapılmış. Mezar taşları ölümü, ahireti hatırlatır bana derin düşüncelere dalar giderim...
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.