- 258 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayatının iplerini eline al!
Hayat bir okyanus gibi. Nereye derse oraya gidiyorsun. Çok nadir sen kontrol ediyorsun. Çok az etkiliyorsun kendi hayatını. Bu, bana komik geliyor açıkçası. Senin hayatın ama içi istemeden yaptığın işlerle dolu. Bunlar pek çok farklı şey olabilir. Mesela istemediğin bir bölümü okuyor olabilirsin. İstemediğin bir sürü insanla konuşmaya devam etmek zorunda kalıyor olabilirsin. İstemediğin yerlere gidip, istemediğin mekanlarda zaman geçiriyor olabilirsin. Bu örnekler böyle sürüp gider. Bizim bu konu hakkında yapmamız gereken şey; olabildiğince ipleri elimize almak. Evet, aslında yapabileceğimiz bu. Kararları mümkün olduğunca keyfimize göre verebilmek. Bu, başta kolay olmayacaktır. Çok insan karışacak: o öyle olmaz, böyle olur. Onu öyle yaparsan el âlem laf eder sonra. Bunlar umurunda bile olmasın. El âlem değil sen yaşıyorsun bu hayatı. Özgürsün dilediğini seçmekte. Umurumuzda bırakma kısmını geçtikten sonra bile bazen engeller çıkacak karşına. Bunda diyebileceğim şey, engelin ne olduğuna bağlı. Seni engelleyen ne, önce bunu tespit et. Eğer ki sevdiğin bir şey tarafından engelleniyorsan burada karar sana kalmış. Sevdiğin şeyden feragat edip bir başka sevdiğin şeye gidecek misin? Gidersen eğer almalısın göz önüne kaybedebileceklerini ve vermelisin kararını buna göre. Ama unutma, kolayca geri dönemeyebilirsin öncekine. Benim diyeceklerim burada son buluyor. Evet biliyorum; oldukça zordur bu kararları vermek ve sanki çok basitmiş gibi anlattım. Biliyorum, bazen pişman olacaksın verdiğin kararlardan ama bunu unutma ki hiçbir zaman, bu senin hayatın ve sen seçtin kararları. Hep mutlu olmaya çalış ve kimsenin seni üzmesine izin verme. Zamanla kalmıyor bir önemi daha önce bin pişman olduğun şeylerin.
12 Temmuz 2020 - 03.30
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.