- 327 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
MANEVİ FİKİRLER
Manevi fikirler ufuklar açar,
İmanı yansıtır tesirli sözler!
Belagat saçılan ulvi fikirler!
İnanan insana ufuklar açar.
Hakikati savunan manevi fikirler çok tesir etmiş insanlara, o nadide sözler, asırlar ötesinden günümüze kadar devam etmiş, ışık tutmuş insanlığa. Hakkı ve hakikati savunan manalı olan tüm sözler ve görüşler, toprağa serpilen bir tohum gibi bol mahsul vermiş.
İlahi kelamdan nasibini almayan söz ve fikirler hiçbir tesiri bırakmamış, kısa zamanda unutulup gitmiştir. Ortaya atılan fikirlerin manevi derinliği olmalı! Söz, üslup edebi olmalı! Berrak ve akıcı olmalı! Söz ve ifadeler berrak, akıcı olursa, insanların aklı ve de zihni hiç yormaz. Manevi söylemler insanların aklından çıkmaz.
Kalp ve de gönül penceresinden bakmayanlar o nur hakikati göremezler. Manasız, pespaye hayat sürenlerden hiçbir iyilik sadır olmaz. Zararlı, olan sığ fikirler insanlığa hak, adalet getiremez…
İmanı olan insanlar, dünyevi tutkulardan uzak durur. Sapır saçma olan fikirlere itibar etmez. Fikri, zikri olmayanlar insanlar ise, kalbi yıkık, harabe bir ev gibidir. Cehalet için de olan insanların fikri de, zikri de olmaz. Akidesi sağlam olan insanlar hak ve de hakikat adına konuşur, adalet uğruna mücadele eder. Manevi fikirler insanlığın ufkunu açar!..
Beşeriyete zararlı olan sapık fikirler insanlığı bölmüş ve parçalamış, insanlar muhtelif şekillerde yozlaşmış ve köleleş-miştir. O insanların ortaya attığı ateist doktrinler ve fikirler, hıyanet ten ve İhanet ten, bölüp parçalamak tan başka hiçbir işe yaramamıştır. Gerçekçi olmayan görüşler, hakikati yansıtmayan fikirler, kalıcı olmayan o tespitler, zihinleri karıştırmış, acılar insanlığı felaketlere sürüklemiştir. Cahiliyetin, sapıklığın, basitliğin, kibrin ve gururun,
pençesine düşen ahmak yaratıklar, topluca helak olmuşlar, ma-nevi fikirden yoksun olanlar hep mazilerine ağlamışlar…
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.