- 225 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allah kul hakkını affedecek mi...Evet.
Allah kul hakkını affedecek mi...Evet.
"İnsanlar! Allah’ın vâdi elbette gerçektir, öyleyse sakın dünya hayatı sizi aldatmasın; o çok hilekâr şeytan da Allah’ın kerem ve merhametini ileri sürerek sizi aldatmasın." (Fatır/ 5)
Yukarda ki ayet bazı sorulara sebeb oldu bende...Ahiret inancı zayıflamadıkça dünya bizi nasıl aldatır...Faiz varsa ahlıdır kazancımız...ahlı kazancımızı Allah affedecek mi...Hileyi sezecek aklı ve ölçüsü olanı esmasıyla şeytan nasıl aldatsın...
Eğer esmanın birbirinden bağımsız olduğunu sanarsak bu hileye aldanırız ama ayetlerin hadislerin hatta esmanın bir bütünün parçası olduğu bilinciydeysek hileyi sezeriz...Şeytandan hileciden Alim olana hakim olana rahman olana sığınmak da bu olsa gerek...esmadan yine esmaya Kur’andan yine Kur’ana secdeli akıldan yine secdeli akla sığınmak yani iştişare sonucunu seçmek gibi bir prensibi olanı "ortak akıl"prensibi olanı şeytan zor aldatır hilesini zor gizler...kilise de hileci...rıza için değil kendine daveti...gel bana dünya tahtını ver diyor kilise...ama hilesi anlaşılıyor tevhidden uzaklaşmış ...hileci değilse neden tevhidden uzaklaşsın veya ekmelse neden Allah tevhidden uzaklaştırsın kiliseyi...Kilise Allahın kahrını taşıyor bu belli...Şeytan da kahrını taşıyor Allahın...Havrada ırkım için acımasızlığı kınamayın diyor vadedildi bu topraklar bize diye bir yalan uydurmuşlar...Yalan hilenin varlığına işaret...Faizcinin ben sömürücüyüm demesi gerekmez...ticaret uzak ülkelerdeki üretimlerden her ülkeyi faydalandırmak gibi temiz niyete dayanır...hileleri besbelli...
Allaah ne çok nede az bağışlayıcıdır adl sıfatıyla hakim sıfatıyla alim sıfatıyla da kayırlıdır sınırlıdır bağışlaması...Şeytanın aldatması daha çok, kişiye "Allah çok bağışlayıcıdır, en büyük günahları bile affeder; bu kadarcık günahtan bir şey çıkmaz" gibi telkinlerde bulunması şeklinde açıklanmıştır."der ( Zemahşeri, ilgili ayetin tefsirinde)yani esmayı esma sınırlar bağımsız bir esma yok...Allah ilah olmasına rağmen adl sıfatıyla kayıtlamış zatını...her şey dilemiyor hikmetliyse diliyor yani Hakim sıfatıyla da kayıtlamış ama biz "Faiz haram "demişiz...ne Hakim sıfatıyla kayırlıyoruz ne de adl sıfatıyla...neshi yok diyoruz...ama Osmanlı savaşmak için faiz riba aldı...ehven-i şer gördü bu hali...
Bir susuz köpeği sulayana cennet verir mi...acizse cihaddan acizse zekat vermekten ...evet...Kul hakkını da bağışlar mı...ihlaslı olmayana cennet yok...Kul hakkı yiyene ihlaslı mı diyelim domuz eti yiyene içki içene ihlaslı mı diyelim...Tevbe bilinçlenmektir Kul hakkının kötü olduğu bilincinde ise bu kişi ekmeldir ekmellik bilinç seviyesidir aşk seviyesidir...tevbe edeni ödülsüz bırakmaz ki...ama bu ödül de sınırlı...cennet ödüllerinden verecek ödeşecek kul hakkı varsa üzerinde...ama şimdi ahlı kazanlıyız çünkü zamlar var faiz var ezen ezene kuralı var...Rahman sıfatına hadimliğimiz hep kusurlu...İlahi terazi her şeyi tartacak ve hükmünü verecek bu kul cennetlik diyecek...Bağışlanma var ama ne az ne de çok bağışlayıcı deme sadece Bağışlayıcıyım demiş Kur’anında yüce Allah...İki namaz arasındaki küçük günahları silecek ama biz rızkımız artsın diye kılıyoruz namazı küçük günahlardan rahatsız değiliz ki yeterki rızkımız bol olsun...bu bilinç seviyesi cennet biletine yetmez...namaz küçük günahlara keffaret ama namazımız bilinçsiz ihlassız...Kabulü tartışılır bir namazımız var...
Evet şeytan eksik ilimli...Allahın ilmine en fazla insan ayna yani akıl ayna...Allah siz bilmezsiniz der meleğe de şeytana da ademede...İnsan hakkında neyin şer olduğunuda bilmez der Kur’an şükredeceği yerde asi olur ...günahlarını hafife alması da hileye kurban olmasıdır insanın...yalana eksik ilme krban olmasıdır...Şeytan birçok kere insanı: "Allah kerîmdir, senin ibadetine ihtiyacı yoktur. O gafurdur, rahîmdir" diyerek günahlara veya "O herşeye vekildir" diyerek tembelliklere sürükleyip, imkânlarını kötüye kullanmaya sevketmek ister...
Evet...şeytanın belirttiği vasıflardadır Allah yani Allah’ın bu vasıfları vardır. fakat öyledir diye mağrur olup aldanmak, Allah’a saygı göstermemek, Onun izzet ve celalini hesaba katmamak, Allah’ın cezasını tanımamak gibi bir cinayet işlemek olmaz mı...Riba ve sömürüden kurtulmak kul olana nasib olur.Allaha kul olmayadan Hafız sıfatının koruması kalkar ve namazın hakkını vermeyen bu ümmet açlıktan da kırılır darlığa da düşer...Ruhbanların iddialarına eksik bilgililere hilecilere şeytanilere aldanma...esması ortada marifetullah da belli...Ya kul ol sömürülmekten kurtarsın seni Allah veya nankör kul olduğun içn ac da kal darlıklar da yaşa
Biz darlığı hakkediyoruz...
Evet...Ahlı kazanç peşinde olma...Dolar al bozdur bir kumardır ahlıdır o kazanç...Ahlı kazanç kumardır haramdır...faiz yani riba haram...
Akıl ve nakil aynı şeyi söylüyor...Evet...İthalatımız dolara bağımlı yani sömürülmekten kaçamayız...Ümmet tek para oluşturmalı dolara bağımlı ithalattan kaçılmalı... sömürülür...
Allaha affeder diyerek ibadet etmemek ne kadar doğru...aciz misin imkansız mısın...asi misin karşılığı da farklı olacak ...Allah’ın iman edip makbul işler işleyen kullarına verdiği imkân ve derecelerden de göz göre göre bir mahrumiyet ne anlama geliyor...işte sömürülüyoruz hiç de affetmiyor..."dünya beşten büyük "diyoruz...meleklerle bir destek de gelmiyor...evet Allahın bağışlaması hikmetten kayıtsız değil ilimden de ...adl sıfatından da...Rahman sıfatından da...hz İbrahim davası için ateşe yürüdü neden tembeliz...af umma...dünya sömürüden kurtulamadığımız gibi ahirette de kimsesiz kalacağız...Ümit edelim ama bilinç de iman da yoksa ümit de bir aldatmacadır...
Allah kul hakkını affedecek mi...Evet.ama bilinç seviyemiz ekmel olsun ihlasımız ekmel olsun tevbemiz de...şehadetimiz neden bizi kul etmiyor Allaha...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.