- 385 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
SULTANI ŞU ARA
Üstad ve güçlü şair bir Necip Fazıl vardı!
O fikrin suyunu hep coşturan bir pınardı!
Bir Allah bir de Resul aşkından o yanardı,
Duyguları yeşertmiş kocaman bi çınardı!
Üstad, ömrü hayatı boyunca Allah ve Peygamber aşkıyla, yandı, tutuştu. Necip Fazıl güçlü yazardı, büyük kalemşördü,
Sultanı Şu Ara, Şairler Sultanı idi, üstadı azamdı. Üstadların üstadıydı, O, gönüller kahramanıydı, her daim bir numaray-dı. Büyük bir semboldü. O, sağ duyunun sesiydi, o, kitleleri etkileyen, dürüst, hasiyetli, ahlaklı, cesur davranan, bir dava adamıydı...
Üstad, hep zirvede kaldı, O, gür ses getiren biriydi, İnançlı gençliğin yetişmesine vesile olmuştu, mütefekkir bir düşü- nürdü. Her meseleyi derinlemesine incelemişti, O, alim, çok bilgili, fikir ve aksiyon adamı ve büyük hatipti, O, adam
gibi bir adamdı.
Üstadın, hayatı boyunca, yazmasına, konuşmasına engeller kondu! Böyle birinin, yazmaması, konuşmaması ne demekti? Bir şairin, bir yazarın yazmaması, sudan çıkmış balık misali, yaşarken ölüme mahkum olmasıdır.
Necip Fazıl, edebiyat ve kültür dünyasını, sanat alemini etkilemişti, geride yüzlerce eserler bırakan, o güzide insan, kalplerde, anılarda daima yaşıyacaktır. Günümüzün orta yaşlı insanları onun düşünceleriyle, görüşleriyle fikirleriyle,
güçlü inanışıyla, güçlü hitabetiyle, İslam mefkuresine yöneldiler.
Yıllarca,düşünceleri,fikirleri ve eserleri hep tartışıldı Hala tartışılmaktadır. Üstadın gerçek gücü, değeri, kıymeti, etkisi öldükten sonra anlaşılabildi. O, yaşarken hep azimliydi, güçlüydü, ustaydı. Ona üstad, sultanı şu ara ünvanı hak ettiği için verildi.
Necip Fazıl, düşünceleri, şiirleri, görüşleri, piyesleri, romanları ilmi eserleri ile yirminci yüzyıl edebiyatının en önemli kişilerinden olduğunu, hiç kuşku bırakmayacak şekilde ispatlayan adamdır.
Üstad, uzun yıllar, canla başla bağlandığı itikadı değerleri, edebiyat alanına öyle derinlemesine taşımıştır ki; bu günkü imanlı gençlik onun eseridir. Necip fazıl, ilmi, edebi, araştırma, inceleme konularında çok eserler yazdı.
Üstad, edebiyata gönül verenlerin kalbinde taht kurmuş, dünya durdukça İslam düşünürü ve edebiyatçısı olarak müstesna yerini daima koruyacak, bundan kimsenin şüphesi olmasın!..
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.