- 332 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
DÜNYA GÖRÜŞÜ
İlim, fikir ve görüş çok insanda farklıdır.
Kalplerde nice nice düşünceler saklıdır.
İslam’a ve Kur’an’a inanmış olan insan!
Her fikir meclisinde her bi daim haklıdır.
Her insanın hayat felsefesi, dünya görüşü, olaylara bakış açısı farklıdır. Milletler açısından da durum aynıdır. Milletlerin fertleri müşterek kültürleri dolaysıyla tutum, zihniyet, fikir, inanç davranışları bakımından farklı bir dünya görüşüne sahiptir.
Milletlerin, din, ruh, ahlak, vatan, millet, tarih, bayrak, hayat ve ölüm gibi konularda ki değer, yargıları hiç birbirine benzemiyor. Bir milletin fertlerini, sevindiren, güldüren, kızdıran ya da nefret ettiren şeyler başka başkadır. Her milletin kendisine özgü olan kültüründen oluşan değer yargıları mevcuttur.
Türk Milletinin değer yargıları bize özgü dür. Bizler başka milletlere asla benzemeyiz. Bu aziz milletin bağrından çok kıymetli ve saygıdeğer soylu insanlar çıkmıştır. Fatihler, Yavuzlar, Yunuslar,Mevlanalar, Hacı Bektaşlar ve de Evliya Çelebi gibi saymakla bitmez gönüllere hükmeden nice şahsiyetler yetişmiştir.
Atalarımız, tarihin derinliklerini kaplayan ateş, kan, barut kokusu içinde mücadele vermişler. İslam fıtratı içinde hayat yaşamışlar! Atalarımız şaşmadan, şaşırtmadan insanlık sınavını başarılı bir şekilde kazanmışlar. Onlarla ne kadar iftihar etsek azdır.
Eski şahsiyetlerin, dünya ve ahirete bakışları ve dünya görüşleri arı, duru ve berraktı, azimli ve kararlı bir şekilde üç kıtayı altı bucuk asır tüm dünyayı yönetmişler, hükmetmişler…
Günümüzde inançlı, vasıflı, karakter sahibi, imanlı, dürüst, çalışkan insanlar çok az yetişiyor. Günümüzdeki insanların dünya ya, Ukba ya bakış açıları çok değişti. Ufuklar sisli ve bulanık, eskisi gibi onurlu, hamiyetperver ve vatansever, ufuk açıcı insan Yetiştiremiyoruz, insanların inancı, dünya görüşü çok değişti…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.