- 566 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
AŞKIM AŞKIM
Bir "aşkım" modasıdır gidiyor. Tv’ de aşkım, gazetelerde aşkım, orda aşkım, burda aşkım. Duyan da yedi yirmidört ağzı kulaklarında çok mutlu bir çift sanırlar böylelerini. Hııı, tabi tabi, biz de yuttuk. Reklam kokan hareketler bunlar. İstisnaları var elbette, ama açıkçası bana çok da samimi gelmiyor. Ya da dil alışkanlığı diyelim, milletin ağzında sakız olmuş "aşkım aşkım" demek.
Yahu bir defa insan "aşkım" diye hitap ettiği kişiye hiç zarar verebilir mi? Sakınır ya gerek sözlü olarak gerekse fiziksel şiddet uygulamaktan. Görüyoruz işte, sabah "aşkım" diyenler, akşamında sudan bir sebeple alıyor eline bıçağı ya da silahı, vurup öldürüyor "aşkım" dediği insanı. Boşanan insanlar da bir zamanlar o sözü çok tekrarlıyorlardı. Ne değişti peki? Hani nerede kaldı samimiyetleri?
Bazı arkadaşlarımda da çok rastladım. Dertleşiyor benimle, karısından dert yanıyor, neredeyse bir kaşık suda boğacak. O derece öfkeli. O sırada zırrrr telefon çalıyor. Arayan arkadaşımın karısı. Görüyorum da elindeki telefondan yazıyı. "Aşkım" yazıyor. Sormadan da edemiyorum tabi. "O kadar dert yandın, o zaman kim lan bu aşkım?" diye. Ne aşkımmış yahu. Herkesin telefonunda var, bir bende yok.
Bazıları da aşkım aşkım derken çok komik oluyorlar. Ağızlarında sırıtıyor kelime. Diyorum ki bunun neresi aşkım aşkım? Kimisi de kedisine, köpeğine aşkım aşkım deyip dudağından öpüyor sanki karısı ya da kocasıymış gibi.Velhasıl acayip durumlar. Gerçi bana ne. Kim kime aşkım aşkım derse desin.
Benim telefonumun rehberinde eşimin adı yazar. Onun telefonunda da benim adım. Çünkü herkesin aşkım sıfatından önce gelen bir adı vardır ve telefonlarda bu sıfatın yazılmaması o insanların birbirini sevmediği anlamına gelmez.
Telefona "aşkım" olarak kaydetmek, orda burda, laf arasında nazire yapar gibi ikide bir "aşkım aşkım" demek de hüner değildir. Aşkım denilmişse sevgiliye, eşe, bu kelimenin ağırlığını iyi bilmek gerekir. Önce kalbe yazılmalı ki bir anlamı, bir değeri olsun. Öyle lafla olmaz bu işler. Biz kalbimize yazmışız. Yazmışız ki yıllardır birlikteyiz eşimle. Bilmem anlatabildim mi? Anlatmışımdır herhalde.
Vecdi Murat SOYDAN
29 Aralık 2021, Isparta
YORUMLAR
Bakış açısı doğru size mutluluklar diliyorum ömür boyunca ALLAH MUTLU YUVALAR versin ki sağlıklı aileler oluşsun.