- 321 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnsanı Yaşat Ki Devlet Yaşasın(Şeyh Edebali)
İnsanı yaşat ki devlet yaşasın düsturu Osmanlı’yı yedi yüz yıl yaşattı. Hep ayakta tuttu. Güçlü kıldı. Aşiretten devlete, devletten imparatorluğa giden yolu açtı. Tüm tebasını mutlu kıldı. Bu uzun süreçte hep mazlumun yanında olundu, zorbalara haddi bildirildi. Çöktü denildiğinde bile beş büyük devlet arasında gösterildi.
……………………..
İnsanı, dolayısıyla devleti yaşatmanın en önemli unsuru adalettir. Adaletle hükmolunan yerde insan mutlu olur. Adil olunduğunda, insanların rızası kazanıldığında şevk artar. Çalışma isteği doğar. Üreten, kazanan, paylaşan insan modeli ortaya çıkar.
………………………
Adalet özgürlüğün de teminatıdır. Özgür insan kısıtlanmış olandan daha isteklidir. Düşüncesine gem vurulmaz, olur olmaz şeylerden dolayı engellenmez ve emeğinin karşılığını alabileceğini bilirse her tür engelli aşar.
……………………..
İnsan her yönlü yaşatılmalıdır. Onun insan olduğu bilinmelidir. İnsanca yaşam için her şey sunulmalıdır. Emeği değer görmelidir. Hak ettiği yere gelmelidir. Fikrinden zikrinden, soyundan sopundan, dilinden dininden, renginden, cinsiyetinden dolayı asla engellenmemelidir.
…………………….
İşte bu insan devletine milletine sadagatla bağlanır, kendisini vakfeder ve tüm bilgisini birikimini, enerjisini onun için kullanır ve devletinin uzun ömürlü olmasına neden olur.
Kemal SEYFİ
25.12.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.